Materiały

  • MATEMATYKA TO: • Orientacja przestrzenna • Rytmy • Klasyfikacja • Kształtowanie umiejętności liczenia, a także dodawania i odejmowania • Dostrzeganie przyczyny i skutku oraz przewidywanie zdarzeń • Wspomaganie rozwoju operacyjnego myślenia • Wprowadzenie dziecka w sens pomiaru długości • Zapoznanie dzieci z wagą i sensem ważenia

    2018-01-28, 13:46 Sonia Malecha
  • Zadania przedszkola (streszczenie) 1. Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń 2. Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa 3. Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności

    2018-01-28, 13:41 Sonia Malecha
  • Cele ogólne: -Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem; -Rozwijanie mowy i myślenia; -Poznanie domów niektórych zwierząt; -Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. Cele szczegółowe: Dziecko: -Nazywa i rozpoznaje wybrane zwierzęta leśne oraz nazywa i rozpoznaje wybrane zwierzęta hodowlane na ilustracjach; -Posługuje się pojęciami

    2018-01-28, 13:37 Sonia Malecha
  • Temat: Jarzynowe zagadki. Cel główny: • Zapoznanie z nazwami, wyglądem, smakiem i zapachem wybranych warzyw Cele szczegółowe: dziecko: • potrafi bawić się wspólnie z rówieśnikami podczas zabaw ruchowych • liczy w zakresie 3 • wykonuje polecenie według instrukcji słownej nauczyciela Metody pracy : • pokaz • obserwacja • samodzielnych

    2018-01-28, 13:34 Sonia Malecha
  • Cele ogólne: 1. Rozwijanie umiejętności prezentacji własnych umiejętności – wygłaszanie wierszy, śpiewanie piosenek, składanie życzeń 2. Wzmacnianie więzi emocjonalnych z rodziną – wzbudzanie miłości, szacunku w stosunku do osób starszych. Cele operacyjne: Dziecko: - aktywnie uczestniczy w przygotowanym programie artystycznym, - zna i śpiewa

    2018-01-27, 17:39 Aneta Grabowska-Lesisz
  • SCENARIUSZ Prowadząca : Gabriela Kopczyńska Temat: Poznajemy kreta Grupa wiekowa: 4 latki Cel główny: - poznaje kreta, - rozumie pojęcia: do góry, w dół, na bok, w przód, w tył Cele szczegółowe : - uczestniczy z zabawie słowno- ruchowej - uważnie słucha wiersza i odpowiada na pytania, - wie jak wygląda kret i gdzie mieszka, -

    2018-01-25, 17:39 Gabriela Kopczyńska
  • Temat: Zabawy rozwijające inteligencję językową Wszystkie grupy wiekowe 1.Rozmowa nt. obrazka, wypowiadanie się nt. ilustracji i własnych doświadczeń. Posługiwanie się określeniami: nad, pod, obok, po lewej, po prawej. 2. Układanie historyjek obrazkowych. Opowiadanie ich. 3. Rozmowy nt. własnych wrażeń, spostrzeżeń. Przezwyciężanie nieśmiałości, bogacenie

    2018-01-23, 13:16 Ewa Wójcik
  • Grupa: 5, 6 -latki Temat: „Co to jest zazdrość?” Cele główne: - uświadomienie dzieciom na czym polega zazdrość oraz jakie inne jeszcze emocje towarzyszą zazdrości. Cele szczegółowe: - omówienie sytuacji z dziećmi, w których zazdrościmy komuś czegoś - przywołanie doświadczeń i wspomnień dzieci - uświadomienie dzieciom,

    2018-01-23, 13:14 Ewa Wójcik
  • Pojęcie „kultura” jest bardzo szerokie . Składa się na nie szereg składników, których realizacja umożliwia zastosowanie tego pojęcia. Według słownika języka polskiego kultura to: a) całokształt dorobku ludzkości, wytworzonego w ogólnym dorobku historycznym lub w jego określonej epoce b) stopień doskonałości, sprawności w opanowaniu,

    2018-01-22, 21:33 Stanisława Ciszewska
  • Scenariusz uroczystości w grupie dzieci trzyletnich 1. Wejście dzieci- choreografia do marsza hiszpańskiego 2. Przywitanie przybyłych

    2018-01-22, 21:20 Stanisława Ciszewska
Wyświetl