Materiały

  • „Mali Poszukiwacze Przygód” - grupowy turniej podsumowujący realizację bliżejprzedszkolnego projektu edukacyjnego „Poszukiwacze Przygód”. „Poszukiwacze Przygód” to wspólna nazwa dla 8 „małych” projektów wspomagających realizację i osiągnięcie celów wychowania przedszkolnego określonych

    2015-06-22, 17:14 Małgorzata Latos
  • Temat: „Mniej czy więcej” – zabawa dydaktyczna. Scenariusz zrealizowany w grupie 5,6-latków Cele operacyjne: - Dziecko potrafi liczyć w zakresie 10, - zna i rozumie pojęcie mniej, więcej i równy, - posługuje się liczmanami, - rozpoznaję cyfry od 1 do 6, Metody: - czynna - zadań stawianych dziecku, - słowna- objaśnienia, metody żywego

    2015-06-14, 20:18 Justyna Diakun
  • SCENARIUSZ WSPÓLNYCH ZABAW ,,WITAMY WIOSNĘ” Dnia :21 marca 2015 r. Cele główne: • zapoznanie z tradycją żegnania zimy i powitania wiosny; • integrowanie się dzieci z różnych grup; • swobodne wyrażanie siebie- ćwiczenie słuchu muzycznego, rozwijanie wyobraźni; • nabywanie umiejętności współdziałania w zespole. Cele

    2015-06-02, 18:34 Monika Kosmal
  • Piękny, fascynujący i tajemniczy, dostarczający wielu pozytywnych emocji – to świat przyrody. Obcowanie z przyrodą daje spokój, jest także pewnym rodzajem terapii i dlatego już od najwcześniejszych lat życia człowieka należy tak kształtować jego sposób myślenia i zachowania, aby umiał o nią zadbać. Gdy w wieku przedszkolnym wpoimy dzieciom umiłowanie

    2015-05-24, 12:53 Beata Michalska
  • Zestaw ćwiczeń „Gimnastyki Mózgu” CELE: - usprawnianie motoryki rąk, - doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowej, orientacji przestrzennej, - pobudzenie twórczej ekspresji. PRZEBIEG przygotowanie do zajęć: 1. picie wody; 2. ruchy naprzemienne- podnieś do góry prawe kolano i dotknij do niego lewą ręką, następnie podnieś do góry

    2015-05-14, 22:37 maryla krótki
  • Obszar podstawy programowej: 9.1 przejawia, w miarę swoich możliwości, zainteresowanie wybranymi zabytkami i dziełami sztuki oraz tradycjami i obrzędami ludowymi ze swojego regionu; Cele operacyjne: - Dziecko potrafi wymienić 3 największe miasta w Polsce, - potrafi wskazać charakterystyczne miejsce/zabytek dla największych 3 miast na obrazku, - układa obraz z 9 elementów, -

    2015-04-24, 13:18 Justyna Diakun
  • W lesie na polanie Dziś ważne zebranie Wzięły się zwierzęta Za wielkie sprzątanie Szu – szu- szu! Szu – szu- szu! Pracujemy ile tchu Szu – szu- szu! Szu – szu- szu! Zaraz czysto będzie tu! Mrówka ze ślimaczkiem Sprzątają pod krzaczkiem A żabki z wiewiórką W strumyku za górką Zbierają sikorki Papierki i worki A maleńkie

    2015-04-21, 13:22 Jolanta Safiańska
  • ZAWODY OGIEŃ! POŻAR! ALE DRAKA, TRZEBA DZWONIĆ PO STRAŻAKA. KATAR, KASZEL TEŻ SIĘ ZDARZA WTEDY IDĘ DO LEKARZA. ABY USZYĆ SUKNIĘ NOWĄ, MUSZĘ SPOTKAĆ SIĘ Z KRAWCOWĄ. GDY ZAKUPÓW KOSZ MAM DUŻY, EKSPEDIENTKA MNIE OBSŁUŻY. A GDY BĘDĘ DOM BUDOWAC, MURARZ MUSI PODMUROWAĆ. UPIEC CHLEBEK NA ŚNIADANIE – TO PIEKARZA JEST ZADANIE. PYSZNE ZUPY, SMACZNE DANIA

    2015-04-16, 12:27 Magdalena Frączczak
  • RODZINA MOJA SIOSTRA OLA MA NIEBIESKIE OCZY, UŚMIECHNIĘTĄ BUZIĘ I RUDY WARKOCZYK. MÓJ STARSZY BRAT TOMEK CHODZI JUŻ DO SZKOŁY, JEST GRZECZNY, UCZYNNY I BARDZO WESOŁY. MOJA MAMA EWA JEST BARDZO KOCHANA, DBA O SWOJE DZIECI OD SAMEGO RANA. A NASZ TATUŚ JANEK BARDZO WCZEŚNIE WSTAJE. I UCZCIWĄ PRACĄ DOBRY PRZYKŁAD DAJE. NASZA BABCIA ANIA Z UŚMIECHEM NAS WITA, PIECZE

    2015-04-16, 12:23 Magdalena Frączczak
  • Edukację regionalną można rozpocząć już w grupie 3-5 latków. Dzieci w tym wieku są już w stanie przyswoić sobie pewne treści związane z najbliższym regionem. Oczywiście należy wychodzić od rzeczy bliskich dzieciom. a ojczyzną malucha jest przecież dom, przedszkole, podwórko, sąsiadujące z nim ulice.Ukazanie dzieciom tego, co w ich rodzinnej miejscowości

    2015-04-04, 19:55 Marta Donica
Wyświetl