Relacje

Subskrybuj
Dzień MARCHEWKI

Dzień MARCHEWKI

19 października 2018 r.
"Co może być pomarańczowego koloru?"- tą zabawą dydaktyczno-ruchową rozpoczął się w przedszkolu edukacyjny dzień poświęcony wspaniałej przedstawicielce warzyw, jaką jest marchewka.
Następnym punktem programu była bajka o marchewce i innych warzywach, uzupełnianie kart pracy i nauka piosenki "URODZINY MARCHEWKI".

Jednak najistotniejszym punktem dnia były WARSZTATY KULINARNE kulinarne z udziałem pani Anity- mamy AlUSI. Pani ANITA wykonała z dziećmi sok marchewkowo-jabłkowy z zastosowaniem sprzętu w postaci wyciskarki do soków oraz sokowirówki.
Przedszkolaki z apetytem wypiły cały soczek.
Polecamy rodzicom, aby samodzielnie robili dzieciom świeże soki, które na pewno przewyższają swoją wartością odżywczą soki zakupione w sklepie.

Pięknie dziękujemy pani ANICIE za jabłuszka na sok oraz wizytę w przedszkolu.

A teraz trochę wiadomości teoretycznych
DLACZEGO NALEŻY JEŚĆ MARCHEWKĘ?
Korzeń marchwi zawiera przede wszystkim węglowodany, białko oraz pektyny. Im korzeń bardziej marchewkowopomarańczowy tym więcej zawiera karotenów, nawet do 1.656 witaminy A oraz 9,938 mg beta-karotenu. Marchew jest także dobry źródłem witaminy B1 i B2, B6, C, E, H, K, PP. W częściach jadalnych marchwi znajdziemy także mikroelementy: wapń 36 mg/100 g, magnez 16 mg/100 g, sód 82 mg/100 g i potas 282 mg/100 g.
Marchew zalecana jest w zaburzeniach trawienia u dzieci i dorosłych. Świeży sok z marchwi zawiera specyficzne związki siarkowe, nazywane czynnikami bifidus. Pobudzają one rozwój bakterii Bifidobacterium bifidum (syn. Lactobacillus bifidus) i przeciwdziałają zaburzeniom trawienia. W biegunkach bakteryjnych stosuje się marchwiankę, rozgotowaną na papkę marchew, która ze względu na wysokie stężenie beta-karotenu przywraca jelitom naturalne funkcje.

Najważniejszym składnikiem marchwi o znaczeniu prozdrowotnym jest beta-karoten. Beta-karoten jest prowitaminą witaminy A. Związek ten chroni nas przed niekorzystnym wpływem wolnych rodników, które mogą wiązać się z substancjami znajdującymi się w komórkach i wywierać szkodliwy wpływ na błony komórkowe oraz na podział komórek. Prowitamina witaminy A opóźnia procesy starzenia się. Beta-karoten wzmacnia system immunologiczny, chroni wyściółkę przewodu pokarmowego i dróg oddechowych przed infekcjami. Odgrywa istotną rolę w profilaktyce przeciwmiażdżycowej wpływając na obniżenie poziomu cholesterolu. Beta-karoten zapewnia ponadto prawidłowe funkcjonowanie narządu wzroku, zwłaszcza o zmierzchu, oraz warunkuje prawidłowe rogowacenie nabłonków.
POLECAMY
Załoga PS nr 3
wpis edytowano 2018-10-19, 12:45
Komentarze
Avatar
Aby dodawać komentarze musisz się zalogować lub zarejestrować
pozostało:
Brak komentarzy.