Gra kulkowa superodlotowa

Gra planszowa o nazwie: "Gra kulkowa superodlotowa"

Została stworzona w oddziałach przedszkolnych przy Zespole Szkół Nr 4 w Dąbrowie Górniczej przy ulicy Łęknice 35.

Prowadzące: mgr Agnieszka Siemko-Madetko
mgr Dorota Białas
Grupa "O" - dzieci 7-letnie - ilość osób dowolna

Typ zajęć: zajęcia indywidualne w grupie

Cele zajęć:
1-Wykonanie wspólnej gry planszowej
2-Stosowanie się do reguł i zasad
3-Rozwój wyobraźni
4- Współdziałanie w grupie
5- Doskonalenie umiejętności liczenia.

Gra była realizowana etapami przez pięć dni.
I etap - rysowanie gry planszowej
II etap - prezentacja naszej gry
III etap - omówienie zasad i reguł gry
IV etap - gra na planszy pionkami
V etap - gra w sali zabawowej. Przebieg gry według ustalonych zasad i reguł- zmienia się tylko to że, dzieci występują jako pionki i nie grają na planszy tylko w przygotowanej na wzór gry -sali zabawowej.

OMÓWIENIE ZASAD I REGUŁ GRY:

Gra przeznaczona jest dla 16 osób.
(w konkretnych przypadkach możliwość dostosowania zasad do ilości dzieci obecnych w przedszkolu.)

Gra rozpoczyna się napisem: "START"

Na starcie mamy cztery kolory:
c - żółty
c - czerwony
c - zielony
c - niebieski.

W każdym kolorze jest po czworo dzieci. Każdy gracz musi mieć pionek w odpowiednim kolorze. Każdy kolor ma za zadanie przejść od STARTU do METY w jak najszybszym czasie. Wygrywa ten zespół, który w całości dotrze do mety. Każdy z uczestników rzuca po kolei kostką i ilość wyrzuconych oczek na kostce decyduje, na którym polu staje gracz. Na planszy mamy czarne koła ponumerowane oraz koła białe, które możemy odczytać w następujący sposób:

- Odpoczywamy

- czarne pole z numerem 1- proszę skoczyć 5 razy na
trampolinie
- czarne pole z numerem 2 - jedziemy rowerem
- czarne pole z numerem 3 - rzucamy do celu.
Jeśli trafimy przechodzimy 4 pola do przodu.
Jeśli nie, stoimy jedną kolejkę
- czarne pole z numerem 4 - pływanie w basenie
- czarne pole z numerem 5 - pajacyki- 4 razy
- czarne pole z numerem 6 – toczymy piłkę do punktu 2
- czarne pole z napisem 7 – stoisz jedna kolejkę
- czarne pole z numerem 8- cofasz się dwa pola do tyłu.

Gra zakończona jest napisem: "META"
event_note
16.05.2012
attachment
1
perm_identity
Dorota Białas