Ja, ty i środowisko undefined

Ja, ty i środowisko

W czasie omawiania bloku tematycznego "Ja, ty i środowisko" skupialiśmy się na zagadnieniach:
1/ Oto ja- człowiek, moje ciało.
- Nazywanie podstawowych elementów ciała; porównywanie wyglądu kolegi ze swoim, dostrzeganie podobieństw i różnic;
- Utrwalanie określania prawej i lewej strony (ciała i otoczenia).
- Lepienie z plasteliny postaci człowieka – praca według pomysłu dzieci (z zachowaniem podstawowych części ciała)
2/ Zmysły
- Doświadczenia- postrzeganie rzeczy różnymi zmysłami.
- Wyróżnienie zmysłów: wzrok, słuch, smak, dotyk, węch. Łączenie obrazków zmysłów i rzeczy przez nie odbieranych; dokonywanie klasyfikacji.
3/ Higiena
- "Do czego służy…?" – zabawa dydaktyczna; klasyfikowanie i określanie przeznaczenia przedmiotów (higiena ciała i otoczenia).
- Etapy mycia rąk – ćwiczenia praktyczne.
4/ Na pomoc!- kto nam pomoże?
- "Ważne numery" – zaznajomienie z numerem alarmowym 112 (oraz numerami alarmowymi policji-997, straży pożarnej-998, pogotowia ratunkowego-999).
- Zabawa symulacyjna: "Potrzebuję pomocy- dzwonię"
5/ Jak dbać o środowisko?
- Jak być małym ekologiem i efektywnie dbać o środowisko?

Dzieci poznały też literę U,u. Dokonywały analizy słuchowej wyrazów, wyszukiwały wyrazy z głoską "u" w nagłosie,np. usta, ucho, ulica, urwis, ufoludek, umywalka.
(Dużo trudniejsze zadanie to odnalezienie wyrazów z głoską "u" w śródgłosie, np. ludzik, Artur, butelka, guma lub wygłosie, np. emu, (do) domu, (o) kotku, (w) mrowisku.)
event_note
25.09.2013
attachment
36
perm_identity
Marzena Wozińska