Jak przegonić nudę? undefined
Dzień Zdrowia
...

Jak przegonić nudę?

Dzieci 4-letnie z MP nr 35 w Płocku pod opieką nauczycielki Małgorzaty Walaszek stworzyły grę planszową "Jak przegonić nudę".

Grę tworzyły w III etapach:

I ETAP - poznawały zasady tworzenia gier planszowych w/g E. Gruszczyk-Kolczyńskiej.

II ETAP - tworzyły grę planszową pt.: "JAK PRZEGONIĆ NUDĘ?". Wypowiadały się na temat aktywnego sposobu spędzania wolnego czasu, wymieniały się swoimi spostrzeżeniami. Pod nadzorem nauczycielki sklejały brystole, wybrane dziecko czarnym mazakiem rysowało tor gry. Następnie wszystkie dzieci zgromadzone przy wspólnym stole naklejały kolorowe krążki jako pola gry (CZERWONE, ZIELONE, NIEBIESKIE, ZÓŁTE, CZARNE).

Spośród zgromadzonych przedmiotów i materiałów wybrały te, które potrzebne będą podczas gry, a więc: kostka, 2 pionki (dla każdej drużyny jeden, napisy: START, META (wyznaczone dzieci nakleiły na plansze miejsce STARTU i METY).

Planszę gry ozdobiły rysunkami przedstawiającymi symbole aktywności ruchowej np.: piłka, wędka, latawiec, huśtawka, rower itp.

III ETAP - ustalały zasady gry
1) Gra przeznaczona jest dla całej grupy podzielonej na dwie drużyny
2) Grę rozpoczyna ta drużyna, która wyrzuci większą liczbę oczek na kostce
3) Jeśli pionek stanie na:
polu niebieskim - trzeba zjechać na ustawionej na sali zjeżdżalni
polu zielonym - przejść po drabince
polu żółtym - przejść po równoważni
polu czerwonym - przeskoczyć przez skakankę
polu czarnym - drużyna traci kolejkę i krzyczy: NUDA. Drużyna musi wykupić się swoim pomysłem na aktywność ruchową: np. wstają i podskakują, klaszczą, wykonują przysiady itp.
4) kostką rzucają kolejno wszystkie dzieci podzielone wcześniej przez nauczycielkę na dwie drużyny
5) Wygrywa ta drużyna, której pionek pierwszy dotrze do mety.

Po zakończonej grze dzieci bawią się na torze przeszkód ustawionym na sali, wykorzystują również przybory gimnastyczne (skakanki, hula-hop itp.).

Drugim wariantem tej samej gry jest ułożenie przez dzieci kolorowych krążków plastikowych w ogrodzie przedszkolnym i wyznaczenie przez nauczycielkę sprzętu terenowego lub przyborów gimnastycznych niezbędnych do przeprowadzenia gry drużynowej.

Zapewniam - zabawa wspaniała!

Obejrzyjcie zdjęcia na których zarejestrowane są etapy tworzenia gry, zaangażowanie wszystkich dzieci oraz współzawodnictwo drużyn: żółtej i czerwonej. Zwyciężyła drużyna ŻÓŁTYCH. CZERWONI byli niepocieszeni, no cóż, raz się wygrywa, a raz przegrywa - tego też uczą gry planszowe.

Grę stworzyły dzieci z grupy 4-latków MP 35 w Płocku, pod nadzorem nauczycielki Małgorzaty Walaszek

adres przedszkola: MP 35 Płock
ul. Piaska 3
09-402 Płock
tel.: 24 3642535
event_note
18.05.2012
attachment
30
perm_identity
malgorzata walaszek