Kolorowa Wielkanoc undefined

Kolorowa Wielkanoc

Koniec marca był w naszej grupie okresem przygotowań do obchodów zbliżających się Świąt Wielkanocnych. Dzieci poznawały charakterystyczne dla naszego kraju zwyczaje związane z tymi świętami.
Jednym z nich jest przygotowanie koszyka wielkanocnego, czyli "święconki". Są w nim pokarmy, które po święceniu znajdą się na naszych stołach. Dzieci rozpoznawały produkty, które powinny znaleźć się w koszyku, oddzielały je od tych, które do koszyczka wielkanocnego nie pasują.

W celu udekorowania domu dzieci własnoręcznie wykonały kolorowe jajeczka, kurki, kurczaczki i zajączki . Pracowały przy tym bardzo skrupulatnie, wkładając w swoje wytwory wiele serca i wysiłku. Wszystko po to, by jak najpiękniej uczcić nadchodzące Święta Wielkanocne.

Zerówkowicze poznali także inny zwyczaj wielkanocny, szczególnie lubiany przez większość dzieci, czyli "Śmigus-dyngus". Dzieci rozmawiały o tym, jak najlepiej kultywować tradycję polewania się wodą na szczęście i pomyślność w życiu. Wiedzą, że należy robić to symbolicznie, nie robiąc krzywdy innym.


Dziecko:
‒ zna charakterystyczne elementy związane ze świętami wielkanocnymi,
‒ zna zwyczaje związane z Wielkanocą,
‒ zna sens pojęć: pisanki, kraszanki,
‒ określa różnice pomiędzy palmą wielkanocną, palmą doniczkową, palmą kokosową,
‒ zna budowę jajka,
‒ prowadzi rozmowy z użyciem zdań poprawnych gramatycznie,
‒ liczy elementy od strony lewej do prawej i odwrotnie,
‒ posługuje się liczebnikami porządkowymi,
‒ rozumie określenia dotyczące położenia elementów na kartce papieru,
‒ zapamiętuje i odtwarza poprzez wyklaskiwanie proste rytmy,
‒ przyporządkowuje określenia odnoszące się do wielkości: baba i babeczka,
‒ rozumie pojęcia: lukier, rodzynki,
‒ wie, jakie warunki są niezbędne roślinom do wzrostu i rozwoju,
‒ zna różne sposoby ozdabiania jajek wielkanocnych,
‒ rysuje linie pionowe i poziome od strony lewej do prawej i z góry na dół.
event_note
30.03.2015
attachment
31
perm_identity
Marzena Wozińska