LISTOPAD W GRUPIE MISIÓW undefined

LISTOPAD W GRUPIE MISIÓW

W pierwszy tygodniu listopada nasłuchiwaliśmy dźwięków – zarówno tych, które nas otaczają, jak i tych granych przez orkiestrę w filharmonii. Dowiedzieliśmy się, co oznaczają pojęcia: orkiestra, dyrygent, filharmonia, batuta. Dowiedzieliśmy się, że muzykę można zapisać – służy do tego pięciolinia, klucz wiolinowy i nuty. Bawiliśmy się, powtarzając podane rytmy. Podejmowaliśmy próby grania na różnych instrumentach. Poznaliśmy liczbę 2. Uczyliśmy się określać, który element jest pierwszy, a który drugi z kolei, ile jest elementów, dokładaliśmy i zabieraliśmy elementy ze zbioru tak, aby zostały 2 elementy. Uczyliśmy się pisać cyfrę 2. Poznaliśmy również literę t, T, jak tamburyn lub Tomek. Uczyliśmy się wysłuchiwać głoskę t na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Próbowaliśmy czytać wyrazy złożone z poznanych liter: O, A, L, M, E, T.

W drugim tygodniu listopada zajmowaliśmy się sztuką – poznaliśmy pracę malarza i rzeźbiarza, dowiedzieliśmy się, jak powstaje film animowany, co to jest graffiti oraz po co chodzi się do muzeum. Ponadto dowiedzieliśmy się, co oznaczają pojęcia: sztuka, artysta, eksponat, reprodukcja, paleta, blejtram. Nauczyliśmy się odróżniać artystę malarza od malarza pokojowego. Ćwiczyliśmy przeliczanie w zakresie 10 oraz posługiwanie się cyframi 1 i 2. Dokładaliśmy elementy tak, by osiągnąć ich podaną liczbę, a także odkładaliśmy elementy, by została ich podana liczba. Rozwiązywaliśmy proste zadania tekstowe i ilustrowaliśmy ich rozwiązania za pomocą patyczków (liczmanów) oraz cyfr 1 i 2. Poznaliśmy literę d, D, jak deska lub Dorota. Uczyliśmy się wysłuchiwać głoskę d na początku i w środku podawanych wyrazów. Próbowaliśmy czytać wyrazy złożone z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D.

Kolejny tydzień listopada minął nam na rozmowach o cieple. Dowiedzieliśmy się, na czym polega praca krawcowej i skąd się bierze wełna. Nauczyliśmy się zwracać uwagę na dobór ubrania do pory roku i warunków atmosferycznych. Poznaliśmy różne źródła energii, omówiliśmy miejsca, w których zawsze jest ciepło. Poznaliśmy także liczbę 3. Uczyliśmy się określać, który element jest pierwszy, który drugi, który trzeci z kolei, ile jest elementów, dokładaliśmy i zabieraliśmy elementy ze zbioru tak, aby zostały trzy elementy. Uczyliśmy się pisać cyfrę 3. Poznaliśmy literę i, I, jak igła lub Iga. Uczyliśmy się wysłuchiwać głoskę i na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Próbowaliśmy czytać wyrazy złożone z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D, I.

W ostatnim tygodniu listopada rozmawialiśmy na temat świątecznych pocztówek. W przyszłym miesiącu sami przygotujemy własne kartki świąteczne. Tymczasem poznaliśmy historyjkę obrazkową na temat drogi, jaką pokonuje pocztówka lub list od nadawcy do adresata. Dowiedzieliśmy się, co oznaczają pojęcia: listonosz, skrzynka pocztowa, nadawca i adresat. Rozmawialiśmy również na temat tego, w jaki sposób ludzie komunikowali się dawniej, jak robią to dziś. Uczyliśmy się odczytywać kody, liczyć i klasyfikować przedmioty ze względu na kształt, a także odzwierciedlać ilości na zbiorach zastępczych. Poznaliśmy literę k, K, jak koperta lub Kamil. Uczyliśmy się wysłuchiwać głoskę k na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Próbowaliśmy czytać wyrazy złożone z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D, I, K.

W listopadzie w ramach realizacji projektu edukacyjnego "Mały Miś w świecie literatury" nauczyliśmy się piosenki "Zmisiowani". W ramach realizacji III modułu ww. projektu, poznaliśmy kolejną emocję-radość.

Podczas zajęć sensorycznych sami stworzyliśmy własne książeczki sensoryczne oraz ścieżkę sensoryczną.
event_note
02.12.2020
attachment
33
perm_identity
Żaneta Klimek