Propozycja zabawy: kodowanie undefined

Propozycja zabawy: kodowanie

Cele: kształtowanie umiejętności dekodowania informacji, rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia, kształtowanie umiejętności nazywania i rozróżniania figur geometrycznych

Ważne wskazówki:
Wszystkie pomoce znajdują się w załączniku oraz zdjęcia poglądowe pracy z dzieckiem.
Średniaki i starszaki samodzielnie wycinają litery i kładą je obok siebie natomiast maluszkom należy pomóc wyciąć litery gdyż mogą mieć z tym problem. Maluszkom i średniaczkom układamy na stoliku tylko tyle liter ile potrzebuje do ułożenia konkretnej tabelki, ponieważ zbyt duża ilość liter może dekoncentrować dziecko podczas zabawy.

1. Przed dzieckiem znajduje się karta z tabelką, w której umieszczone są kształty i przyporządkowane im litery. Dziecko zaznajamia się z planszą (pytania o kształty: "Co to za kształt?", "Jakiego jest koloru?" oraz pytania o literę (starszaki), która jest przyporządkowana danej figurze geometrycznej- "Co to za litera?" ).
2. Dziecko wybiera jedną z tabel, gdzie znajdują się trzy figury. Wskazujemy na pierwszą z figur i prosimy o znalezienie tej figury na dużej planszy.
3. Odszukanie litery przyporządkowanej danej figurze (starszaki) i nazwanie jej.
4. Odnalezienie pośród rozsypanki liter właściwej litery i umieszczenie jej pod odpowiednią figurą geometryczną. W taki sam sposób postępujemy z kolejnymi figurami.
5. W przypadku, gdy dziecko bardzo dobrze radzi sobie z dekodowaniem- stopniujemy trudność przez podanie tabelki z większą ilością figur geometrycznych.
6. Po wykonaniu tabel starszaki mogą zapisywać powstałe wyrazy na kartce lub w zeszycie. Maluszki i średniaczki mogą zilustrować jeden z wybranych wyrazów.
event_note
31.03.2020
attachment
5
perm_identity
Sabina Rerak