Materiały: Scenariusze zajęć

,,Spotkanie pod grzybkiem

,,Spotkanie pod grzybkiem".

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Temat zajęcia: ,,Spotkanie pod grzybkiem"
Cel główny: rozwijanie mowy i myślenia
Cele szczegółowe:
- prawidłowo artykułuje dźwięki
- podkreśla znaczenie deszczu w życiu codziennym
Metody: słowna, oglądowa, czynna
Formy:
- zbiorowa
- indywidualna
Środki dydaktyczne:
baśń W.Sutiejewa ,,Spotkanie pod grzybkiem, ilustracje do baśni, płyta CD z nagraniem odgłosów wydawanych przez deszcz, kolorowe słomki, plastelina, papierowe koła

PRZEBIEG:
1. Zabawa językowa ,,Co robi deszcz?"- próba odpowiedzi na pytanie ,,Co robi deszcz?"
2. Zapoznanie z treścią baśni W.Sutiejewa ,,Spotkanie pod grzybkiem"

Pewnego razu kotek wybrał się na spacer do lasu . Aż tu nagle zaczął padać gęsty deszcz (kap, kap, kap...)
- Miau, miau, gdzie się schronić?
Zobaczył kotek na polance grzybek. Podbiegł do niego i ukrył się pod jego kapeluszem. Siedzi, czeka, ale deszcz leje i leje (plum, plum, plum...). Podpełz do grzybka mokry szczeniaczek
- Hau, hau kotku wpuść mnie pod grzybek, bo bardzo zmokłem
- Miau, miau wejdź
I wpuścił szczeniaczka pod grzybek, a deszcz padał jeszcze bardziej
Biegnie obok grzybka krowa
- Muu, muu wpuśćcie mnie pod grzybek. Leje się ze mnie woda
- Miau, miau, hau, hau, gdzie cię wpuścimy? Przecież tu nie ma miejsca!
- Muu jakoś to będzie! Nie o , ale w zgodzie.
Kotek i szczeniaczek przesunęli się i wpuścili krowę pod grzybek. A deszcz wciąż lał i ani myślał przestać
Wtem na polanę wbiegł baranek i zobaczył grzybka
- Bee, bee schowajcie mnie. Lis mnie ściga. Poratujcie.
Zwierzęta posunęły się i ukryły baranka i lis go nie znalazł
W oddali słychać kaczkę
- Kwa, kwa jak można nie lubić wody?
A tymczasem deszcz ustał i wyjrzało słonko. Wszyscy wyszli spod grzyba, cieszą się.
Kotek zamyślił się i mówi:
- Miua, miau, jak to się stało, że najpierw mnie samemu było ciasno, a potem zmieściliśmy się wszyscy"
- Hau, hau, bee, bee jak to się stało?
- Kum kum zaśmiała się żabka, która siedziała na kapeluszu grzybka- ECH...grzyb przecież...- urwała w pół zdania i zniknęła w trawie. Zwierzęta spojrzały na grzyb i od razu się domyśliły. A czy wy też się domyśliliście?

3. Rozmowa na temat opowiadania wyjaśniająca co się stało z grzybem i co miało na to wpływ; próba wyjaśniania dlaczego deszcz jest potrzebny?

4. Zabawa ruchowo- dźwiękonaśladowcza ,,Zwierzątka"

5. Pokaz parasola- omówienie znaczenia parasola

6. Zabawa ruchowa ,,Parasolki"- reagowanie na sygnał dźwiękowy nauczycielki

7. Ćwiczenie spostrzegawczości - wskazywanie różnic pomiędzy dwoma parasolkami

8. Ćwiczenie plastyczne ,,Parasolka" - naklejanie kolorowych kółek na szablon parasolki; doklejanie słomki; wkładanie parasolek w styropian

9. Ewaluacja zajęcia- próba odpowiedzi na pytanie ,,Co najbardziej podobało się na zajęciach?"


Opracowała i przeprowadziła
Monika Prośniak
Grupy wiekowe
Komentarze
Avatar
Aby dodawać komentarze musisz się zalogować lub zarejestrować
pozostało:
Brak komentarzy.