4-latki
Rozwój mowy
Scenariusz
...

Bohater z Bajkogrodu- rozwijanie inteligencji językowej.

Cel ogólny: Rozwijanie inteligencji językowej u dzieci.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- opowiada o bohaterach znanych bajek,
- dzieli wyrazy na sylaby
- słucha aktywnie kolegów
- opowiada treść obrazka
Metody:
Czynne – zadań stawianych do wykonania
Aktywizująca– samodzielnych doświadczeń
Słowne – rozmowy,
Oglądowe – pokaz
Formy pracy: zbiorowa
Środki dydaktyczne: zagadki, ilustracje z bohaterami znanych bajek: "Kopciuszek", "Czerwony Kapturek", "Calineczka", "Królewna Śnieżka", "Królowa Śniegu", duży arkusz papieru, kredki, mazaki, kosz, szablony wesołych i smutnych krasnali
Przebieg:
1. Powitanie dzieci. "Przedstawiamy się" - dzielenie imion własnych, kolegów na sylaby
2. Podróż do świata Bajek- opowieść ruchowa. Nauczyciel opowiada przy dźwiękach piosenki "Pociąg" (podkład muzyczny). Dzieci ustawiają się w pociąg.
Wybieramy się dziś do świata bajek, do Bajkogrodu, gdzie odszukamy kilka bajek. Rozglądamy się jacy bohaterowie do nas zawitali. Na tablicach powieszone są ilustracje pochodzące z bajek. Przy każdej z ilustracji-stacji pociąg zatrzymuje się.
3. Dzieci siadają w kole. Opowiadają jakie ilustracje zauważyli, z jakich bajek pochodzą bohaterowie na nich przedstawieni. Opisują bohaterów bajek.
4. Zgadywanka- jedno dziecko stoi tyłem do innych na plecach ma przyczepioną kartkę z obrazkiem inne mówią co jest na obrazku, ale nie mówią z jakiej bajki. Dziecko stara się odgadnąć z jaka to bajka.
5. Zabawa ruchowa "Bohaterowie bajek"
Podskocz tyle razy, ile było krasnoludków w bajce o Królewnie Śnieżce.
Wykonaj tyle przysiadów, ile było wilków w baśni "Czerwony Kapturek".
Wykonaj tyle skłonów, ile było świnek w bajce "Trzy świnki".
Wykonaj tyle obrotów, ile było misiów w bajce "Złotowłosa i trzy misie".
6. Bohater z Bajkogrodu- samodzielne tworzenie bohatera. Dzieci opisują jak ma wyglądać wymyślona postać z Bajkogrodu. Opisują tę postać: włosy, oczy, nos, usta, ubranie i rysują ja na dużym arkuszu papieru.
7. Ewaluacja "Krasnoludki z bajki"- Dzieci wybierają smutne i wesołe szablony krasnali. Jeśli podobały się im zajęcia do koszyka wkładają wesołe krasnale, jeśli zajęcia się nie podobały to smutne krasnale.
event_note
18.06.2014
perm_identity
Aneta Grabowska-Lesisz