5-latki
TECHICS
Scenariusz
...

Chrupkowe szaleństwo - warsztaty plastyczne

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Temat: Chrupkowe szaleństwo
Grupa: 5 latki
Cel główny:
1. Rozwijanie kreatywnego myślenia,
2. Kształtowanie zainteresowań i zamiłowań technicznych poprzez tworzenie swoich dzieł
Cele szczegółowe:
1. Wymyśla twórcze metody wykorzystania podanych materiałów,
2. Wyraża opowiadanie ruchem,
3. Współdziała w zespole oraz grupie,
4. Rozwijanie ciekawości,
5. Praca z nauczycielem i innymi dziećmi jako członek grupy.
Metody:
1. Aktywizująca,
2. Podająca,
Forma:
1. Indywidualna,
2. Grupowa.
Środki dydaktyczne:
1. Chrupki kukurydziane,
2. Talerzyki,
3. Nić,
4. Kartki,

Przebieg:
1. Powitanie - "Nić przyjaźni":
Dzieci siedzą w kręgu na dywanie. Nauczyciel podaje wybranemu dziecku motek włóczki a w ręku ciągle trzyma jej koniec. Wita się przy tym z dzieckiem mówiąc "Witam Cię + imię, w ten piękny dzień + własny opis dnia (np. pachnący ciastem morelowym)". Następnie każde dziecko wita się w podobny sposób, przekazując motek wybranemu dziecku i trzymając za rozwinięty kawałek włóczki, wymyślając przy tym własny opis dnia.
2. Zabawa dydaktyczna- Burza mózgów
Nauczyciel pokazuje dzieciom chrupki kukurydziane i pyta co można zrobić z przedstawionym produktem. Udzielone odpowiedzi zapisuje w formie graficznej na kartkach.
3. Zabawa ruchowa - Wszyscy uczestnicy kucają w rozsypce, głowę chowając w kolana. Słuchają uważnie narracji prowadzącego i starają się odtworzyć gestami przedstawianą historię. Prowadzący mówi: "Jesteście czarodziejskimi szkatułkami. Jesteście bardzo małe i szczelnie zamknięte. A teraz szkatułki powolutku się otwierają...i wychodzi z nich...ryba." Przez chwilę dzieci krążą swobodnie po sali naśladując wybrane zwierzę, przedmiot. Gdy narrator wznawia opowieść, ilustrują ją ruchem. "A teraz wszystkie pudełka z powrotem się zamykają ". W następnych rundach z pudełek mogą wychodzić: dzieci, ptaki, koty itp.
4. Nauczyciel zadaje dzieciom pytanie " Co to jest kreatywność" i słucha wypowiedzi uczniów. Następnie sam wyjaśnia definicję kreatywności przy użyciu wcześniejszych wypowiedzi dzieci na temat zastosowania chrupków.
5. Zajęcia plastyczne- " Chrupkowe inspiracje"
Nauczyciel rozdaje dzieciom po takiej samej ilości chrupków oraz talerzyków papierowych. Zadanie uczniów polega na zbudowaniu konstrukcji według własnego pomysłu.
6. Prezentacja konstrukcji wykonanych przez dzieci.
7. Podsumowanie zajęć – Ocena zajęć dokonana przez dzieci z zastosowaniem metody
twórczego myślenia- poczta. Dzieci siedzą w kręgu. Na środku ustawione są 4
kartonowe pudła- "skrzynki pocztowe" z napisami:
- podobało mi się …
- nauczyłem się…
- nie podobało mi się…
- najtrudniejsze dla mnie było…
Dzieci malują co im się podobało, czego się nauczyli i wrzucają do poszczególnych skrzynek
event_note
30.06.2015
perm_identity
Katarzyna maluszki