Materiały: Scenariusze zajęć

Co piszczy i gra w maju

Co piszczy i gra w maju

Scenariusz zajęć przeprowadzony w grupie 3-4 latków

Temat kompleksowy: Co piszczy i gra w maju- Lola detektywem
Temat zajęcia: Wiosna w kolorach tęczy.

Cele ogólne:
• Rozwijanie koncentracji wzrokowo – ruchowej.
• Doskonalenie sprawności manualnej.
• Wykazywanie się pomysłowością, inwencją twórczą
• Wspomaganie procesów poznawczych.
• Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie.
• Budowanie poczucia własnej wartości dziecka, jego samodzielności i
dążenia do samorealizacji.
Cele operacyjne (dziecko):
• Uporządkuje wiedzę na temat powstawania tęczy.
• Potrafi złożyć biedronkę, motyla z papieru.
• Usprawnia grafomotorykę i sprawność manualną.
• Ćwiczy płynność ruchów.
• Potrafi łączyć ruch z muzyką.
• Utrwala pojęcie: koło.
• Przelicza w dostępnym sobie zakresie
• Umie ocenić swoją pracę w zestawieniu z innymi.

Metody pracy: słowna, czynna, oglądowa
Formy pracy: indywidualna, grupowa
Środki dydaktyczne: obrazki tęczy, krepina w tęczowych kolorach, motylki z papieru, obrazki do zagadek słownych, maskotka biedronki Loli, woreczki, karty pracy 4 latka, kartki z bloku, kredki, arkusz szarego papieru, kolorowe koła (po 2 małe i 2 duże) dla każdego dziecka, CD z muzyką "Tańce i zabawy dla grupy" – Klanza.

Przebieg zajęć:
1.Zabawa integracyjna wg Klanza „Deszczyk” .
2.Prezentacja obrazka tęczy . Rozmowa na temat zjawiska powstawania tęczy.
3. Nazywanie kolorów tęczy- zwrócenie uwagi na ich kolejność występowania po sobie. Tworzenie przez dzieci modelu tęczy z pasków kolorowej krepiny na dywanie.
4. Zabawa ruchowa „Tęczowe motyle”- dzieci otrzymują motyle z papieru samoprzylepnego w 7 kolorach tęczy. Podczas gdy gra muzyka dzieci-motyle swobodnie biegają po sali, na przerwę w muzyce siadają na właściwym pasie krepiny- tęczy.
5. Zagadki słowne o mieszkańcach łąki – usprawnienie wypowiedzi dzieci i wzbogacanie ich słownictwa.
Ślimak - wolno, wolniutko chodzi po świecie i własny domek nosi na grzbiecie.
Kwiaty - kolorowe, pachnące rosną na zielonej łące.
Pszczoły - ledwie błyśnie słonce złote, słychać brzęk wesoły. To dla dzieci robią miodek pracowite…
Motyl - wszędzie piękne, kolorowe. Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko.
Biedronka -lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce kropka przy kropce.
6. Omówienie wyglądu biedronki. Porównanie wyglądu biedronki z obrazka z wyglądem maskotki Loli.
7. Zabawa z elementami liczenia „Pogubione kropki”. Dzieci – biedronki tańczą w parach. Na przerwę zbierają pogubione w tańcu kropki – woreczki rozrzucone na dywanie. Przeliczają zebrane kropki.
8. Wykonywanie zgodnie z instrukcją nauczyciela sylwety biedronki –origami na bazie koła – 4 latki. Naklejają je na kartkę.
Składanie z kół motyla – 3 latki. Dzieci wybierają dwa duże koła i dwa małe.
Składają je na pół, tworząc dwie pary skrzydeł. Przyklejają je na kartce.
9. Tworzenie łąki – ozdabianie kartonu z przyklejoną biedronką lub motylem kolorowymi rysunkami kwiatów.
10.Zakończenie zajęć. Dzieci układają swoje prace na dużym arkuszu szarego papieru, tworząc kolorową łąkę i wypowiadają się na temat powstałego efektu ich pracy.

Opracowała: Dorota Jawień
Grupy wiekowe
wpis edytowano 2014-06-12, 20:40
Komentarze
Avatar
Aby dodawać komentarze musisz się zalogować lub zarejestrować
pozostało:
Brak komentarzy.