5-latki
Zjawiska atmosferyczne
Scenariusz
...

Cztery pory roku

Scenariusz sytuacji edukacyjnych przeprowadzonych w grupie IV
przez Iwonę Szymczak w dniu 25.01.2017r.


Temat- 4 pory roku

Cele ogólne
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania cech charakterystycznych dla danej pory roku
- Rozwijanie umiejętności wykorzystywania współczesnych środków technicznych- tablica multimedialna

Cele szczegółowe
- wymienia charakterystyczne cechy danej pory roku
- klasyfikuje i przyporządkowuje obrazki do odpowiednich pór roku
z wykorzystaniem tablicy multimedialnej
- dobiera obrazki z symbolami charakterystycznymi dla danej pory roku
I poziom- 2 pory roku
II poziom-4 pory roku
- ozdabia drzewa poprzez naklejanie elementów związanych z daną porą roku
- dzieli nazwy ( symbole różnych pór roku na sylaby)

Metody
- czynna- zadań stawianych do wykonania
- słowna- rozmowy, objaśnienia, instrukcje
- percepcyjna- obserwacja, pokaz

Formy pracy
- z całą grupą, indywidualna

Pomoce dydaktyczne
ilustracje pór roku, drzewa z porami roku, symbole pór roku, wiersz Idzie rok, ilustracje do wiersza, muzyka z Cd, magnetofon, ołówki, karty pracy, drobne elementy do naklejania, kredki, tablica multimedialna, płyta do tablicy, pudełko.

Przebieg

1. Powitanie- Imię i sylaby ( prezentacja swojego imienia wraz z podziałem na sylaby)
2. Słuchanie treści wiersza Idzie rok- rozmowa nt. treści z wykorzystaniem ilustracji
3. Rozwiązywanie zagadek słownych przedstawiających 4 pory roku
( wykorzystanie ilustracji jako sprawdzenie odpowiedzi)
4. Zabawa dydaktyczna Symbole pór roku- losowanie obrazków, dopasowywanie do odpowiednich ilustracji, uzasadnianie wyboru.
5. Zabawa ruchowa Wiosna, lato, jesień , zima- poruszanie się po klasie, na hasło związane z wymieniona porą roku poruszają się dzieci z odpowiednimi symbolami w rytm muzyki. Na zakończenie tańczą wszystkie pory roku.
6. Zabawa z wykorzystaniem tablicy multimedialnej- klasyfikowanie obrazków dopasowując je dodanej pory roku.
7. Praca indywidualna- wykonanie karty pracy, łączenie ołówkiem symboli do drzewa odpowiadającemu danym porom roku.
8. Działanie plastyczne- naklejanie na drzewo elementów związanych z dana porą roku.
9. Podziękowanie za zajęcie.



event_note
28.01.2017
perm_identity
Iwona Szymczak