Materiały: Scenariusze zajęć

„Czworonożni przyjaciele” - konspekt zajęć dla grupy maluchów

„Czworonożni przyjaciele” - konspekt zajęć dla grupy maluchów

Konspekt zajęć dla grupy maluchów

Temat dnia: „Czworonożni przyjaciele”

Prowadząca zajęcia: Aleksandra Socała

Cel ogólny:
– kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt

Cele szczegółowe:
– dziecko wypowiada się na podany temat
- odpowiednio reaguje na zmianę sygnału muzycznego
- wie, jak należy dbać o kota
- prawidłowo wykonuje czworakowanie
- stempluje szablon kota, dbając o estetykę pracy

Pomoce: płyta CD, ilustracje kotów, ich pożywienia, „kocie” przedmioty: miska, karma, zabawka, szczotka, stempelki, farba, szablon kota, gazety.

Przebieg:
1. „Dwa kotki się spotkały...” - piosenka na powitanie, zintegrowanie grupy.
2. „Nasze spotkanie z kotem” - poznanie wyglądu kota domowego, pokaz ilustracji; dzieci odpowiadają na pytania:
- Czy ktoś z was ma w domu kota?
- Jak się opiekujecie swoimi kotkami?
- Jak się bawią wasze kotki?
- Jak wyglądają?
Nauczyciel pokazuje ilustracje kotów, opowiada o jego budowie, ze szczególnym zwróceniem uwagi na barwę sierści (białe, rude, pręgowane, brązowe, szare, czarne), dzieci wskazują kolejno części ciała kota, nazywają je, przeliczają łapy, uszy, oczy, ogon.
3. „Małe i duże koty” - rozmowa swobodna z dziećmi; pokaz ilustracji kotów dorosłego
i młodego oraz fotografie pokarmów przez nie spożywanych, rozmowa na temat tego,
co jedzą koty.
4. „Jak dbać o kota?” - nauczyciel pokazuje dzieciom przedmioty niezbędne kotom mieszkającym w domu: miska, karma, zabawka, szczotka; omówienie przedmiotów
i wyjaśnienie do czego służą; zwrócenie uwagi na konieczność dbania i opiekowania się czworonożnymi przyjaciółmi (karmienie, pojenie, szczotkowanie).
5. „Kotek toczy motek wełny” - dzieci za pomocą jednej ręki zgniatają gazetę w kulkę, będzie ona imitowała kłębek wełny, w chodzie na czworakach dzieci toczą papierową kulkę raz prawą, a raz lewą ręką.
6. „Kotki chodzą, kotki zasypiają” - zabawa ruchowo – naśladowcza; nauczyciel razem
z dziećmi ustala, w jaki sposób poruszają się koty i w jaki sposób śpią, nauczyciel włącza nagranie z odgłosami miauczących kotów, zadaniem dzieci jest poruszać się jak koty, podczas nagrania, kiedy dźwięki milkną „koty” zasypiają (dzieci zwijają się w kłębek).
7. „Kot” - zabawa paluszkowa; nauczyciel wypowiadając słowa rymowanki, pokazuje dzieciom, w jaki sposób należy układać palce:
Takie ma oczy
(palec wskazujący łączymy z kciukiem,
następnie łączymy palce obu rąk, tworząc „oczy”)
Takie ma wąsy
(palec wskazujący i środkowy są wyprostowane,
przeplatają się z palcem wskazującym i środkowym drugiej ręki, tworząc zakładkę)
Taki ma nos
(dłoń zwinięta w pięść, kciuk położony na płasko)
Pazurkami drapie
(naśladujemy ruch drapania od góry do dołu)
I myszy łapie
(dłonie „łapią” powietrze przed sobą)
Wchodzi na płot
(naśladujemy wspinanie się)
Nazywa się kot
(podnosimy obie ręce do góry)
7. „Stempelki i kot” - praca plastyczna; dzieci otrzymują sylwetę kota, ich zadaniem jest wypełnienie szablonu kota stempelkami maczanymi w farbie.
Grupy wiekowe
Komentarze
Avatar
Aby dodawać komentarze musisz się zalogować lub zarejestrować
pozostało:
Brak komentarzy.