5-latki
Zdrowie i sprawność fizyczna
Scenariusz
...

Jak dbać o zdrowie?- wyrabianie zdrowych nawyków żywieniowych

Grupa: 5 latki
Temat : "Jak dbać o zdrowie –wyrabianie zdrowych nawyków żywieniowych".
Cel główny:
1. Dziecko zna zdrowe nawyki żywieniowe
Cele operacyjne:
Dziecko
1. odróżni zdrowe produkty od niezdrowych.
2. wymieni skutki spożywania niezdrowej żywności
3. dostrzeże różnice smakowe pokarmów
4. samodzielnie wykona i spożyje kanapki z zachowaniem zasad "zdrowego żywienia"

Metody pracy:
czynna - praktycznego działania,
słowna - praca z tekstem literackim,
problemowa, zadań stawianych dziecku

Formy pracy:
indywidualna,
grupowa.

Pomoce: Tekst do inscenizacji "Kraina Paskudy", kukiełki, ilustracje do inscenizacji, chorągiewki z napisami słone słodkie, kwaśne, ponumerowane kubeczki i kartoniki z działaniami matematycznymi, produkty spożywcze słone, słodkie i kwaśne, symbol buzi uśmiechniętej i smutnej, rozsypanka sylabowa z podziałem na kolory (ser, cukierek, cebula, mleko lizak, sałata, kefir, tort, kapusta, serek, baton, cytryna), ilustracja piramidy zdrowia, produkty spożywcze , nagranie piosenki "Sałatka jarzynowa".


Przebieg zajęć

1. Zabawa integracyjna dzieci "Witają się różne części ciała".

2. Przejazd pod "mostem" do "Krainy zdrowia"

3. Inscenizacja wg opowiadania Agaty Przybylak pt. "Kraina paskudy", wprowadzenie do tematu związanego ze zdrowym odżywianiem.

4. Rozmowa na temat inscenizacji.
(Kim była Paskuda? Co zrobiła mieszkańcom zdrowej krainy? Co działo się z ludźmi po tej zmianie? W jaki sposób udało się dzieciom pozbyć czarownicy Paskudy?)

5. Zabawa pantomimiczna "Jak się czujesz, gdy zjesz np. za dużo chipsów?

6. Zabawa dydaktyczna "Buzie", klasyfikowanie żywności na sprzyjającą i niesprzyjającą zdrowiu, praca w grupach (losowanie kopert z sylabami, układanie wyrazów, przypinanie na tablicy pod odpowiednią buzią).

7. Zabawa taneczna ze śpiewem do piosenki "Sałatka jarzynowa".

8. Zabawa "Jak to smakuje?"
• Odczytanie napisów na chorągiewkach(słony, słodki, kwaśny).
• Losowanie numerków – odszukiwanie kubeczka ze swoim numerkiem i umieszczonym produktem żywnościowym.
• Smakowanie, degustacja produktu i przyporządkowanie do odpowiedniej chorągiewki.
• Omówienie z dziećmi ich wyboru postawienie pytania problemowego "Jak myślicie, które produkty słone kwaśne czy słodkie sprzyjają naszemu zdrowiu i dlaczego".

9. Piramida zdrowia - omówienie ilustracji umieszczonej na tablicy.

10. "Odżywiamy się zdrowo" przygotowanie kanapek przez dzieci ze zgromadzonych artykułów (ciemne pieczywo, białe sery, szynka, gotowane jajka, pomidory, ogórki, rzodkiewka, papryka, szczypiorek itp.), degustacja.
event_note
23.06.2016
perm_identity
Katarzyna maluszki