5-latki
Zdrowie i sprawność fizyczna
Scenariusz
...

Lubimy wyścigi.

Temat zajęcia : Lubimy wyścigi
Grupa: 5-latki
Cel główny: doskonalenie szybkości , zwinności i spostrzegawczości , rozwijanie sprawności
ruchowej
Cele szczegółowe:
• współzawodniczy z innymi,
• rozwija formy rywalizacji sportowej z zachowaniem zasady fair-play.
Metody pracy: odtwórcze – ścisła, zadaniowa.
Forma aktywności: grupowa , indywidualna
Środki dydaktyczne : Szarfy, woreczki, pachołki, hula-hop, piłki do skakania, chorągiewki,
piłki.
Przebieg zajęć:
1. Rozgrzewka: - "Szukamy sobie parę" – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci biegają na palcach w rytm uderzeń tamburyna. Na hasło: Szukamy sobie parę dobierają się w pary zgodnie z kolorami szarf, przy kolejnym powtórzeniu zabawy dziecko z szarfą czerwoną podaje rękę dziecku z szarfą zieloną. Zabawa ruchowa ze śpiewem "Głowa, ramiona" - dzieci w kręgu wskazują odpowiednie części ciała, przy kolejnych powtórzeniach wzrasta tempo zabawy.
2. Rozdzielenie drużyn i wybranie kapitanów-dzieci dzielą się na 3 drużyny grupowe, kapitana oznaczają kolorem szarfy. Po ustawieniu drużyn Nauczycielka wyjaśnia zasady rywalizacji.
- Rzut woreczkiem do celu.
- Przewlekanie szarfy. Zawodnicy biegną do szarfy, przewlekają szarfę od góry,
okrążają pachołek i wracają na miejsce.
- Skoki na piłce. Zawodnicy okrążają pachołek skacząc na piłkach.
-"Slalom"- zawodnicy biegną między chorągiewkami, dobiegają do szarfy,
przewlekają ją od dołu przez siebie, wracają biegiem. "Toczenie piłki" do
wyznaczonego miejsca, powrót podskakując obunóż trzymając piłkę w rękach.
- Ogłoszenie zwycięskiej drużyny.
3. Zabawy uspokajające. Wdechy i wydechy w leżeniu tyłem – ćwiczenie oddechowe. Dzieci w leżeniu tyłem z ugiętymi nogami i stopami opartymi na podłodze. Podczas głębokiego wdechu nosem ręce ułożone w bok leżą na podłodze. Podczas wydechu ustami ręce obejmują i uciskają klatkę piersiową.

event_note
22.01.2015
perm_identity
Ewa Wójcik