Mamo, tato bawcie się z nami - zajęcia dla rodziców dzieci 3-letnich SCENARIO
3-latki
Umiejętności społeczne
Poznawanie siebie i otoczenia
Scenariusz
Dzień Matki
...

Mamo, tato bawcie się z nami - zajęcia dla rodziców dzieci 3-letnich

Konspekt zajęć dla rodziców dzieci 3-letnich

Autor konspektu: nauczyciel Anna Szeremeta

Temat zajęć: "Mamo, tato bawcie się z nami".

UMIEJĘTNOŚCI:
1) Nabywanie nowych norm w kontaktach społecznych, doświadczenie, przeżywanie.
2) Wzajemna akceptacja indywidualnych osobowości, poznawanie siebie i drugiego człowieka.
3) Kreowanie otwartych osobowości dzieci, rodziców i nauczycieli we wzajemnych interakcjach.
4) Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka poprzez ruch i bliski kontakt emocjonalny.
5) Integracja dzieci i rodziców.
6) Wzmacnianie zaufania do nauczyciela.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

1. Powitanie rodziców i zaproszenie do wspólnej zabawy.

2. Pląs powitalny "Wszyscy są, witam was..."

3. Zabawy metodą W. Sherborne:

* Poruszanie się po sali w pozycji klęku podpartego do muzyki, na pauzę – dziecko szuka swojego rodzica.

* Siad plecami do siebie (dziecko, rodzic) – naciąganie dziecka na swoje plecy.

* "Gwiazda" – dorośli leżą na plecach, głowa do środka koła a dzieci skaczą przez dorosłych po obwodzie koła.

* "Domek" lub "mostek" – dorośli wykonują klęk podparty tworząc tunel, dzieci przechodzą pod tymi domkami i wracają do rodzica.

* "Ślimaczki" – dziecko siada okrakiem na "domku" a rodzic wiezie go po całej sali.

* Zabawa z piosenką "Mruga gwiazdka na niebie".

* Zabawa "Lustro" – naśladowanie tych samych ruchów co partner.

* Relaks przy muzyce – dorosły leży na podłodze na brzuchu, dziecko na nim. Słuchają muzyki – dziecko może się czołgać na plecach, nogach dorosłego.

* Taniec integracyjny "Czardasz" B. Strauss.

* "Fotelik" – dziecko siedzi pomiędzy nogami dorosłego jest obejmowane i kołysane (przy muzyce).

* Przytulanie do rodziców – dziecko biega do muzyki, na przerwę biegnie do rodzica i mocno się przytula.

* Taniec integracyjny "Choinka".

4. Zabawy z chustą animacyjną:

* "Falujące morze" – rodzice wspólnie z dzieckiem trzymają chustę za uchwyt i starają się naśladować fale – łagodne lub bałwany morskie, w zależności od poleceń osoby prowadzącej.

* "Bilard" – wszyscy trzymają mocno naciągniętą chustę, na której jest piłeczka. Zadaniem grupy jest tak manewrować chustą, aby piłeczka wpadła do otworu w środku chusty.

* "Zgadnij, kto cię woła" – dzieci wraz z nauczycielką wchodzą pod chustę. Rodzice trzymają chustę nisko nad podłogą. Dotknięte przez nauczyciela dziecko woła głośno "mamo" lub "tato", zadaniem rodziców jest rozpoznanie swojego dziecka po głosie.

* "Rekin" – dzieci siedzą na podłodze, trzymając chustę na wysokości barków, są turystami kąpiącymi się w morzu. Pod chustę wchodzi jeden Tatuś – "rekin", który "poluje" na turystów (chwyta za nogi i wciąga pod chustę). Wciągnięte dziecko zamienia się w "rekina" i pomaga w łapaniu. Rodzice stoją za plecami dziecka – są ratownikami i starają się ratować dzieci.

5. Piosenka kończąca zajęcia "Zajęcia skończone".

6. Podziękowanie za udział w spotkaniu i pożegnanie Rodziców i dzieci.

Źródło materiału:
Strona www autorki konspektu - Anna Szeremeta
http://nauczycielpp.republika.pl/

event_note
11.06.2012
attachment
1
perm_identity
Kamila Szumska