scenariusz ,,Bajkowe przedmioty" SCENARIO
5-latki
Rozwój mowy
Plastyka
Scenariusz
...

scenariusz ,,Bajkowe przedmioty"

SCENARIUSZ ZAJĘCIA OTWARTEGO DLA RODZICÓW
PRZEPROWADZONEGO dn. 5 .01.2017r. w gr VII ,,Biedronki"

Temat zajęcia : ,,Bajkowe przedmioty"

Grupa wiekowa: 5 latki

Cele ogólne:
- rozpoznawanie postaci z bajek za pomocą wylosowanych rekwizytów
- segregowanie przedmiotów z bajek do odpowiednich zbiorów
- wykonywanie zakładki do książki
- czerpanie radości z wspólnej zabawy z rodzicem i rówieśnikami
Cele szczegółowe: dziecko:
- wie z jakiej bajki pochodzi dany przedmiot
- kojarzy fragment bajki z tytułem
- segreguje przedmioty z bajek do odpowiednich zbiorów
- wykonuje zakładkę do książki z pomocą rodzica

Metody:
- czynna
- słowna
- oglądowa

Formy:
- indywidualna
- zbiorowa

Środki dydaktyczne:
ilustracje przedmiotów z bajek, ilustracje bajek, kropki wycięte z papieru w formacie kostki do gry (do 5ciu), paski kolorowych brystoli o wymiarach 20cmx7cm, papier kolorowy, dziurkacze ozdobne.

Przebieg zajęcia.

1. Powitanie przybyłych rodziców.

2. ,,Przywitaj się"- zabawa integrująca dzieci i zaproszonych rodziców
Dzieci
Dzieci i rodzice spacerują po sali w rytmie muzyki. Gdy muzyka cichnie, uczestnicy uważnie słuchają poleceń nauczycielki, np.: staramy się uścisnąć jak najwięcej dłoni, staramy się potrzeć jak najwięcej nosów, dotknąć policzkiem jak najwięcej policzków, itd.


3. Zabawa ,,Rekwizyty"- wylosowywanie z worka ilustracji przedmiotów, miejsc, postaci- nazywanie ich, odgadywanie tytułu baśni, bajki, z której pochodzą, przyporządkowanie przedmiotu, miejsca, postaci do odpowiedniego zbioru baśni, bajki.
- pantofelek, różdżka, dynia- ,,Kopciuszek"
- lusterko, jabłko- ,,Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków"
- koszyk ze smakołykami, las, wilk, babcia, strzelba- ,,Czerwony Kapturek"
- piernik, chleb, łopata, piec- ,,Jaś i Małgosia"
- wędka- ,,Złota rybka"

4. Układanie zbiorów od najmniejszej do największej liczby elementów posługując się kropkami
- ,,Złota rybka"
- ,,Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków"
- ,,Kopciuszek"
- ,,Jaś i Małgosia"
- ,,Czerwony Kapturek"

5. Swobodna rozmowa nt. dobrych i złych postaci występujących w bajkach (wg. kolejności ułożonych zbiorów); przykłady takich postaci)
6. "Czerwony Kapturek, Babcia i Wilk" – zabawa ruchowa
Dzieci i rodzice stoją w rozsypce. Kiedy usłyszą dźwięk tamburyna zamieniają się w beztroskiego Czerwonego Kapturka, który podskakując idzie do domku Babci. Gdy usłyszą dźwięk bębenka zamieniają się w babcię która spaceruje po swoim domku. Na dźwięk tarki wcielają się w wilka, który skrada się cichutko do domku babci.
7. ,,Zakładka do książki
- wykonanie zakładek do książek z wykorzystaniem papieru kolorowego i dziurkaczy ozdobnych.
- wspólne oglądanie wszystkich prac
- wskazywanie prac, które najbardziej nam się podobają

8. Prezentacja wspólnie wykonanych prac w kąciku dla rodziców.

9. Podziękowanie rodzicom za przybycie.


Opracowała i przeprowadziła
nauczycielka
Monika Prośniak
event_note
01.10.2017
attachment
1
perm_identity
MONIKA PROŚNIAK