5-latki
Rosliny i zwierzęta
Scenariusz
...

Scenariusz zajęć otwartych z rodzicami

Grupa: 5-latki
Temat: "W świecie dinozaurów".

Cele:
- obserwowanie własnego dziecka podczas zajęć,
- rozwijanie świadomości oraz dyskryminacji dotykowej,
- doskonalenie uwagi, umiejętności wzrokowo- motorycznych oraz dyskryminacji wzrokowo-przestrzennej,
- doskonalenie motoryki małej,
- rozwijanie ciekawości i wyobraźni,

Metody:
- metoda integracji sensorycznej,
- metoda praktycznego działania,
- pedagogika zabawy,

Formy:
- zbiorowa, grupowa,

Środki dydaktyczne:
- plastikowe talerzyki, kolorowa masa solna, opakowania po jajkach niespodziankach wypełnione różnymi ziarenkami, koralikami, ślady stóp narysowane na macie, przyklejone do podłogi, mata dotykowa, kubeł wypełniony różnymi materiałami, witraże do teatrzyku cieni, latarka, liście, szyszki, patyki, muszelki, nożyczki, kolorowy papier, sylwety dinozaurów, taśma, mazaki,

Przebieg zajęć:
1. "Wszyscy są witam Was…"- zabawa ze śpiewem na powitanie.
2. Zaproszenie uczestników zajęć do Krainy dinozaurów.
Zapraszam Was do krainy dinozaurów. Jednak aby tam dotrzeć musicie pokazać, że potraficie uważnie słuchać, obserwować, badać. Musicie udowodnić, że jesteście prawdziwymi odkrywcami i badaczami. Jesteście gotowi? Przed Wami trudne zadania, które należy wykonać.
- "Dotykowy Szlak"
Dobieranie w pary kolorowych kieszonek o różnych wypełnieniach na podstawie wrażeń dotykowych.
- "W świecie odgłosów"
- Dobieranie w pary grzechotek (opakowania po jajkach niespodziankach wypełnionych różnymi rzeczami) wydających te same dźwięki.
- "Po śladach"- przejście po ścieżce. Dokładne układanie stóp na śladach.

3. "Doskonale poradziliście sobie z zadaniami. Pokazaliście, że jesteście gotowi wyruszyć w podróż do krainy dinozaurów."
"Kraina dinozaurów " – teatrzyk cieni.
"Dawno, dawno temu, kiedy nie było jeszcze ludzi, Ziemię zamieszkiwały olbrzymie dinozaury. Przechadzały się one między wielkimi drzewami. Takich drzew nie ma już teraz w żadnym lesie. Drzewa rosły i po wielu latach przewracały się od starości. Łamały je burze i wichry, zalewały wody, przysypywała ziemia. Przez wiele lat leżały nieraz bardzo głęboko pod ziemią i zamieniały się powoli w twarde, czarne bryły. Jeszcze dziś można zobaczyć czasem na kawałku węgla ślady odciśniętych liści prastarych drzew ".

4. "Ślady przeszłości"- odciskanie liści, szyszek, patyków na podkładach z masy solnej.
5. "Dinozaury"- wycinanie sylwet dinozaurów, umieszczanie ich na patyczkach.
6. "Sensoryczny kubek"- szukanie ukrytych jaj dinozaurów w kuble, wypełnionym różnymi fakturami- watą, sianem, szyszkami, folią, kulkami styropianu.

7. Zakończenie zajęć. Ocena zajęć dokonana przez dzieci i rodziców w formie emotikonów.
Na zakończenie każde z dzieci otrzymuje do domu znalezione jajko dinozaura.
Jajko należy wrzucić do kubka z wodą. Po 72 godzinach skorupka jajka pęka i wychodzi z niego mały dinozaur.



event_note
26.02.2018
perm_identity
Urszula Kura