3-latki
4-latki
Rozwój mowy
Matematyka
Plastyka
Scenariusz
...

Scenariusz zajęć w grupie Kukułki - ¾ latki: Miś Tomek ma urodziny

Scenariusz zajęć w grupie Kukułki - ¾ latki

Temat : Miś Tomek ma urodziny – zabawa matematyczna na bazie przedstawienia teatralnego w opracowaniu nauczyciela.

Prowadząca: Krystyna Sekuła


Cele ogólne:
 Kształtowanie umiejętności dodawania w zakresie 4
 Bezpiecznie i pewnie czuje się w grupie podczas zabawy i wykonywania zadań

Cele operacyjne - Dziecko:
 dokłada przedmioty i liczy je razem,
 podejmuje próby dodawania na palcach i materiale konkretnym
 posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 4
 rozpoznaje i nazywa figury geometryczne
 rozpoznaje i nazywa kolory
 uczy się wytrwałości i samodzielności w wykonywaniu zadań
 czerpie radość i dumę z własnej wiedzy
 spokojnie oczekuje na swoją kolej podczas zabawy i wykonywania zadań
 uważnie i ze zrozumieniem słucha poleceń nauczyciela
 aktywnie uczestniczy w przedstawieniu teatralnym

Metody:
 podająca – opowiadanie, dialog z misiem ,objaśnienia
 eksponująca – obserwacja i pokaz
 czynna – problemowa -(zadań stawianych do wykonania)
 praktyczna – samodzielnych doświadczeń

Formy pracy:
 z całą grupą
 indywidualna

Formy aktywności dziecka :
Językowa , ruchowa, muzyczna , plastyczna

Środki dydaktyczne:
Magnetofon i płyta CD, stoliczek , 4 krzesełka, miś Tomek ( odświętnie ubrany), klocki geometryczne , 4dekoracyjne torebki z prezentami , lalki , misie , klej , figury geometryczne z papieru kolorowego, kartka papieru z narysowanym tortem.

Przebieg zajęcia:

1. Przywitanie : W kole wszyscy tu stoimy , każdy czyjąś rękę trzyma i dzień dobry już mówimy , tak zabawa się zaczyna . Gdy się dzieci chcą pobawić to dzień dobry mówią sobie .Uśmiechają się do siebie i podają ręce obie.

2.Przygotowanie zajęć: Nauczycielka prosi żeby dzieci usiadły na dywanie . Sama stawia okrągły stoliczek , a obok niego stawia 1 krzesełko.

3. Opowiadanie nauczycielki: Słuchajcie , dziwicie się pewnie po co jest ten stoliczek razem z krzesełkiem . Otóż wyobraźcie sobie , że w naszej sali na półeczce siedzi pewien miś, który ma dzisiaj urodziny. (Nauczycielka zabiera misia i pokazuje go dzieciom).Widzicie jak jest odświętnie ubrany – ma czarne spodenki i białą koszulkę z pięknym krawacikiem.( Nagle miś się odzywa – Bo ja mam urodziny. ( Nauczycielka z wielkim zdziwieniem zwraca się do dzieci) . Czy wy też słyszeliście to co ja , on mówi ? (Dzieci potwierdzają).

4. Dialog misia z nauczycielką:
- Jestem miś Tomek
- Ja jestem pani Krysia , a to są przedszkolaki Kukułki.
- Wiem , przecież siedzę tu na półeczce i wszystko słyszę.
- Misiu Tomku ,masz dzisiaj czwarte urodziny , czy kogoś zaprosiłeś ?
- Nie chciałem sprawiać kłopotów ?
- Ależ misiu my bardzo chętnie będziemy gośćmi na twoich czwartych urodzinach Prawda dzieci? (dzieci potwierdzają) . No to teraz usiądź sobie na tym krzesełku , a my zaśpiewamy ci 100lat (wszystkie dzieci wstają i śpiewają ) . Słuchajcie , ale jak są urodziny to dostaje się prezenty , co możemy dać misiowi ? Dzieci rzucają pomysłami(burza mózgów). A powiedz nam co ty chciałbyś dostać ?
- Najbardziej klocki te śmieszne , którymi się często bawicie i mają trudną nazwę ?
- Ty chyba mówisz o figurach geometrycznych.
-Tak , tak , właśnie .

5. Nauczycielka przynosi i stawia przed dziećmi pojemnik z klockami geometrycznymi. Następnie przydziela dzieciom chętnym zadania : -proszę przynieść i położyć na stoliczku 4 różne - czerwone figury i przeliczyć - proszę przynieść 4 różne - żółte figury i przeliczyć - proszę przynieść 4 różne figury niebieskie i przeliczyć - proszę przynieść 4 trójkąty i przeliczyć -proszę przynieść 4 kwadraty i przeliczyć - proszę przynieść 4 koła i przeliczyć - proszę przynieść 4 prostokąty i przeliczyć
- Czy jesteś zadowolony misiu ?
- Tak , bardzo . Dzieci znają wszystkie figury geometryczne i ich kolory . Bardzo wszystkim dziękuję .

6. Zabawa ruchowa :
- Teraz misiu zatańcz i zaśpiewaj z nami przecież to twoje urodziny. A wy dzieci zabierzcie z półek misie i lalki i wszyscy razem się zabawimy.
Nauczycielka włącza muzykę z piosenką znaną dzieciom : Jadą , jadą misie …..

7. Po skończonej zabawie dzieci odkładają zabawki . A w tym czasie nauczycielka ustawia obok misia jeszcze trzy krzesełka , na których siedzą dwie lalki i jeden miś każdy trzyma w rączce torebkę z prezentem .
- A widzisz misiu jednak ktoś pamiętał o twoich urodzinach .Przyszli do Ciebie goście.
- Bardzo , bardzo się cieszę , to jest mój najszczęśliwszy dzień.

8 .Nauczycielka zwraca się do dzieci : ilu przyszło gości do misia ? ile teraz siedzi przy stoliku lalek , a ile misiów ? jak teraz mis ma cztery latka ile będzie miał za rok ? jak myślicie co jest w tych torebkach ?, (nachyla się nad prezentami i naprowadza dzieci na właściwą odpowiedź . ) ( na przykład - jest to słodkie , okrągłe , na patyku )

9. Podsumowanie urodzin misia . Swobodne rozmowy na temat : gości , prezentów
i zabawy.

10. Nauczycielka zaprasza dzieci do stoliczków gdzie czeka kartka z narysowanym tortem , klej i powycinane z kolorowego papieru figury geometryczne . Dzieci dekorują tort wg własnego pomysłu . A nauczycielka razem z misiem podchodzi do każdego i chwali za pomysłowość i staranność.
11. Wręczenie misiowi prac , a następnie wszystkie prace zostają wywieszone na wystawce.
12. Zakończenie i porządkowanie sali.
event_note
09.02.2017
perm_identity
Krystyna Sekula