3-latki
4-latki
Rosliny i zwierzęta
Scenariusz
...

Spotkanie z bocianem

Scenariusz zajęć przeprowadzony w grupie 3-4 latków


Temat kompleksowy: Lola i wiosenna łąka
Temat zajęcia: Spotkanie z bocianem.

Cele ogólne:
• poznawanie wybranych środowisk przyrodniczych – łąka oraz jej charakterystyczne zwierzęta – bocian, żaba.
• rozwijanie wyobraźni i twórczej aktywności dzieci,
• odczuwanie radości i przyjemności ze wspólnych zabaw w gronie rówieśników

Cele operacyjne (dziecko):
• zna zwyczaje oraz sposób odżywiania bocianów
• potrafi wypowiadać się na dany temat
• reaguje ruchem na sygnał
• ćwiczy mięśnie narządów mowy na zgłoskach kum, kle
• przedstawi ruchem inscenizację wiersza
• bierze udział w zabawach ruchowych
• tworzy kompozycję z kół – origami – żaba
• doskonali sprawność manualną.

Metody pracy: słowna, czynnościowa, oglądowa
Formy pracy: indywidualna, zbiorowa
Środki dydaktyczne: obrazki przedstawiające bociana, wiersz "Boćki i żaby" B.S. Kossuth, sylwety bociana i żab, opaski na głowę, skakanki, kołatka, tamburyno, papierowe koła do origami, klej.

Przebieg zajęć:

1.Zabawa ze śpiewem w kole " Kle, kle boćku".
2.Rozwiązanie zagadki;
Ma czerwone nogi, chociaż nie zmarzł wcale
Chce zielony przysmak w mokrej trawie znaleźć
Ale przysmak skacze, w stawie sobie pływa
Co to jest za pan i jak się nazywa?
3.Rozmowa z dziećmi na temat obrazków przedstawiających bociana zapoznanie z ich wyglądem, zwyczajami – migracje, sposobem odżywiania:
- jak wygląda bocian
- gdzie mieszkają bociany
- czy bociany mieszkają u nas cały rok
- gdzie i kiedy odlatują
- kiedy wracają
- czym się odżywiają
4.Zabawa z elementem równowagi "Bociany na łące". Dzieci brodzą po łące – dywanie wysoko unosząc nogi zgięte w kolanach, na dźwięk kołatki stają na jednej nodze z równoczesnym oparciem drugiej stopy na wysokości kolana.
5.Słuchanie wiersza B.S. Kossuth "Boćki i żaby" ilustrowanego serią obrazków. Dlaczego bociany nie złapały żab? Włączenie się dzieci podczas powtórnej recytacji do naśladowania odgłosów bociana i żaby.
6.Przydział ról chętnym dzieciom. Inscenizacja z pomocą nauczyciela z wykorzystaniem opasek na głowę.
7. Zabawa ruchowa z elementem biegu " Bocian i żabki".
Nauczycielka układa ze skakanek na środku sali koło - staw. Dzieci – żabki skaczą dookoła stawu naśladując skoki żab, gdy usłyszą klekot bociana szybko wskakują do stawu. Nauczycielka podejmuje rolę bociana, przy powtórzeniu zabawy podejmuje ją chętne dziecko. Zabawę powtarzamy 3-4 razy.
8."Żabka" - wykonanie obrazka techniką orgiami płaskie z koła zgodnie z instrukcją nauczyciela.
Pływa w wodzie jak ryba
Oprócz tego jest znana
Że zasypia na zimę
I nie lubi bociana.
9. Zakończenie zajęć, podziękowanie za wspólną zabawę. Wykonanie wystawki prac dzieci.
Opracowała: Dorota Jawień
event_note
12.06.2014
perm_identity
Beata Górna