4-latki
Zdrowie i sprawność fizyczna
Scenariusz
...

Temat: Apetyt na zdrowie.

Scenariusz zajęć przeprowadzony w grupie dzieci
4 - letnich

Temat: Apetyt na zdrowie.

Cele operacyjne:
- Dziecko potrafi wymienić warzywa i owoce,
- zna właściwości owoców i warzyw,
- rozumie konieczność zdrowego odżywiania,
- bierze czynny udział w degustacji,
- ćwiczy koordynację ruchową,
- posługuje się gestem w zabawach
ruchowo – naśladowczych,
- wyrabia nawyki higieniczne – mycie rąk i zębów,
- poprawnie liczy w dostępnym zakresie,
- łączy takie same elementy,
- wypowiada się całym zdaniem,
- wyciąga samodzielne wnioski.

Metody:
- czynna - zadań stawianych dziecku,
- słowna- objaśnienia, metody żywego słowa,
- oglądowa – obserwacji i pokazu.

Formy: indywidualna, zbiorowa, grupowa.

Środki dydaktyczne : zagadki, kosz z warzywami, obieraczka, deska do krojenia, muzyka " szczotka, pasta", wiersz, książka kucharska, szablony warzyw, książki kucharskie.

Przebieg zajęć

I część wstępna:

1.Wiem co jem, krótkie zagadki w formie rymowanek. Nauczyciel odczytuje zagadki dotyczące warzyw
i owoców a także posiłków (śniadanie, obiad, kolacja).
2." Co lubię jeść" zabawa integracyjna w kole. Dzieci krótko wypowiadają się na temat tego co lubią jeść , co im smakuje najbardziej.

II część główna

3." Kosz pełen zdrowia" poznajemy warzywa za pomocą dotyku i węchu. Nauczyciel przedstawia dzieciom kosz pełen owoców i warzyw, dzieci kolejno przyglądają się, omawiamy wspólnie wygląd oraz zapach.
4.Marchewka, ogórek, sałata i inne warzywa – degustacja. Siadamy przy wspólnym stole, warzywa
i owoce są pokrojone w kostkę. Omawiamy smaki, rozmawiamy na temat zdrowej żywności.
5.Piosenka " Szczotka, pasta" - śpiewamy piosenkę i ruszamy do mycia zębów i rąk.
6.Zabawa orientacyjno – porządkowa "sałatka jarzynowa". Dzieci siedzą na krzesełkach w kole, prowadzący zajmuje miejsce w środku koła. Nauczycielka dzieli dzieci na równe zespoły: marchew, groszek, kukurydza itp. Na hasło "marchew i groszek", te dzieci zamieniają się miejscami, na hasło "sałatka jarzynowa", wszystkie dzieci zamieniają się miejscami.
7.Słuchanie wiersza J. Karaszewskiego "Dla każdego coś zdrowego" – rozmowa na temat wiersza.
8.Co zjadłbym dziś na obiad? – przeglądanie książek kucharskich.
9." W warzywniaku" zabawa dydaktyczna, przeliczanie zbiorów.

III zakończenie

10.Co to jest? Segregowanie według kształtów. Zadaniem dzieci jest dopasowanie cieni owoców
i warzyw do właściwych kolorowych obrazków.

event_note
21.06.2014
perm_identity
Justyna Diakun