5-latki
Rozwój mowy
Plastyka
Scenariusz
...

Temat: Chleb – lepienie pieczywa z masy solnej.

Obszar podstawy programowej:
14.Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.
3)dysponuje sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową potrzebną do rysowania, wycinania i nauki pisania;

Cel główny: Dziecko zna rodzaje pieczywa, ich kształt i barwę i wykorzystuje ją do wykonania pracy plastycznej.

Cele operacyjne:
- dziecko zna rodzaje pieczywa i sposób jego przygotowania,
- doskonali umiejętność tworzenia z masy plastycznej,
-wyzwolenie zdolności manualnych,
- wypowiada się płynnie i całymi zdaniami,
- podejmuję kreatywną pracę.

Metody:
- czynna - zadań stawianych dziecku,
- słowna- objaśnienia, metody żywego słowa,
- oglądowa – obserwacji i pokazu.

Formy: indywidualna, zbiorowa.

Środki dydaktyczne: podkłady muzyczne na CD, historyjka obrazkowa, produkty do masy solnej, kosz ze świeżym pieczywem, tacka na wykonane prace.

Przebieg zajęć

I część wstępna:
Odczytanie dzieciom zagadki której rozwiązaniem jest piekarz. Krótka rozmowa na temat zawodu piekarza.

II część główna:
2. Przedstawienie dzieciom kosza ze świeżym pieczywem, wspólne nazywanie wyrobów (chleb, rogalik, bułka zwykła, bułka kajzerka, chałka, bagietka).Rozmowa na temat kształtów, kolorów, rozmiaru pieczywa. Po zakończeniu prezentacji dzieci mogą spróbować wybranych przez siebie produktów.
3. Wspólne wykonywanie masy solnej. Dzieci po kolei łączą produkty niezbędne do wykonania masy solnej.
4. Dzieci wykonują własne pieczywo z masy solnej i malują je farbami.
5. "Mało nas do pieczenia chleba" zabawa ruchowa oraz nauka rymowanki.

III zakończenie
6. Nauczyciel recytuje wiersz "Pieczywo" Bogusławy Szut.
event_note
29.01.2015
perm_identity
Justyna Diakun