4-latki
Matematyka
Scenariusz
...

zajęcia matematyczne

Scenariusz zajęć

Data: 28.10.2015
Grupa: 4 latki
Cel główny:
1. Manipulowanie przedmiotami oraz ustalenie wyniku dodawania i odejmowania.
Cele szczegółowe:
1. Przelicza w dostępnym dla siebie zakresie
2. Potrafi skupić uwagę na wykonywanym zadaniu
3. Umie dodawać na konkretach
4. Rozumie polecenia nauczyciela
5. Jest aktywne podczas zajęć
 
Metody:
1. Słowna
2. Oglądowa
3. Praktycznego działania
Forma:
1. Indywidualna
2. Zbiorowa
 
Środki dydaktyczne: kasztany, papierowe kasztany, płyta CD, wiersz o kasztanach, klej, suknia Pani Jesieni,
Część wstępna
1. Przywitanie dzieci:
" Każda rączka, każda rączka 5 paluszków ma, 5 paluszków ma, paluszki składamy, wszystkimi klaskamy raz i dwa, raz i dwa.
Jedna rączka, druga rączka 5 paluszków ma, 5 paluszków ma. Paluszki witamy i głośno przeliczamy, ty i ja, ty  ja.

2. Wprowadzenie do zajęć:
Wiersz o kasztanach

Wśród liści kasztany,
brązowe kasztany,
a każdy z kasztanów
jak namalowany.

Błyszcząca twarzyczka
śmieje się z daleka.
Właśnie spadł z gałęzi
i na ciebie czeka.

I nie przejdziesz dalej,
nim go nie podniesiesz
- taka moc kasztanów,
gdy nadchodzi jesień.

Może czarodziejska
ta moc jest i siła?
Nikt ich nie omija,
a każdy się schyla.

Błyszczące kasztany,
brązowe kasztany
- i musisz je podnieść.
Świat zaczarowany...




Część główna:

1. Zabawa matematyczna. Nauczycielka wrzuca do pudełka kilka kasztanów- ( po kolei, żeby było słychać stuknięcia podczas wpadania kasztanów) i zadaje pytania: Ile wrzucam?...Dorzucam jeszcze... ile?- dzieci patrzą i jednocześnie słuchają.
2. Przeliczanie kasztanów
3. Zabawa ruchowa- " Spadające kasztany" - dzieci maszerują w rytm muzyki. Gdy usłyszą glissondo w dół podnoszą obie ręce do góry a następnie prezentują opadające kasztany.
4. Suknia Pani Jesieni - ozdobienie sukni za pomocą określonej liczby kasztanów z papieru.

Zakończenie

1. Ewaluacja zajęć- ustalenie atrakcyjności zajęć za pomocą podniesienia kartki z wesołą bądź smutną minką.
2. Wspólne posprzątanie sali.
event_note
01.02.2016
perm_identity
Katarzyna maluszki