6-latki
Zdrowie i sprawność fizyczna
Scenariusz
...

Zdrowa stópka-ćwiczenia przeciwko płaskostopiu

Cel główny: Rozwijanie sprawności fizycznej oraz wzmacnianie mięśni stóp
Cele operacyjne:
• przestrzega ustalonych zasad zabawy
• współdziała z partnerem
• przyjmuje właściwą postawę podczas określonych ćwiczeń
Metody pracy: zadania stawiane do realizacji, elementy pedagogiki zabawy, elementy W.Sherborne
Forma: zbiorowa, jednostkowa
Środki dydaktyczne:szarfy w dwóch kolorach, ścieżka dźwiękowa do ćwiczeń.
Przebieg zajęcia:
1.Ćwiczenia porządkowo-wychowawcze(zbiórka, ustawienie w dwóch szeregach, stopy złączone). Dwie grupy przedszkolaków stoją w dwóch szeregach naprzeciwko siebie. N-lka rozdaje dzieciom szarfy: jeden szereg w zielonym kolorze, drugi szereg w czerwonym kolorze.

2.Zabawa orientacyjno-porządkowa "Znajdź parę". Dzieci biegają na palcach w rytm marsza Na hasło: Znajdź parę dobierają się w pary zgodnie z kolorami szarf (dwa razy za każdym razem z inna osobą), przy kolejnych powtórzeniach dziecko z szarfą czerwoną tworzy parę z dzieckiem z szarfa zieloną.


3.Zabawa orientacyjno-porządkowa "Ogonki". Wszystkie dzieci maja ogonki (szarfy zaczepione za spodenki),luźno biegają po sali. Każde dziecko stara się zabrać jak najwięcej ogonków.

4.Zabawa o charakterze ożywiającym- "Berek Bocian". Dzieci biegają po sali. Obroną przed łapiącym berkiem jest przyjęcie pozycji na jednej nodze z ramionami w bok.


5. Ćwiczenie mięśni brzucha i mięśni stóp "Jedziemy na rowerze". Dzieci siadają w siadzie skulnym. Jeden koniec szarfy wkładają między palce jednej stopy, drugi-miedzy palce drugiej. Naśladują pedałowanie na rowerze, wykonując ruchy o dużym zakresie. Dzieci starają się jechać tak, aby szarfa, czyli łańcuch od roweru nie spadła.

6.Zabawa "Raz tu, raz tam". Dzieci dzielą się na dwie grupy: czerwona i zieloną(w zależności od koloru szarfy). Każda drużyna staje przed ławką. Wszystkie dzieci dostają po jednym woreczku. Na hasło Start dzieci trzymając woreczki palcami jednej stopy, przechodzą raz na jedną raz na drugą stronę ławki, starając się nie zgubić woreczka. Po przejściu przez ławkę biorą woreczki w ręce, okrążając pachołek, klepią w rękę oczekującego na start zawodnika i siadają na końcu kolejki w siadzie skrzyżnym.

7.Zabawa "Zabieram i oddaję". Prawa noga mówi tak, lewa mówi nie- ćwiczenie mięśni stóp. Dzieci dobierają się parami, staja przy rozstawionej ławce, naprzeciwko siebie. Jedno dziecko prawą stopą zdejmuje woreczek leżący na ławce, mówiąc: Zabieram woreczek. Lewą stopą kładzie worek, mówiąc: Oddaję woreczek. Następnie ćwiczenie powtarza drugie dziecko. (10 powtórzeń każde dziecko)

8.Zabawa "Nie chcę woreczka". Dzieci stoją naprzeciwko kolegi w odległości około 1m od ławki. Na przemian –raz prawą, raz lewą stopą-przerzucają woreczek na stronę współćwiczącego. (10 powtórzeń)

9.Zabawa "Przesyłka dla ciebie". Jedno dziecko siada w siadzie skulnym przysunięte do ławki. Drugie leży tyłem z ugiętymi w kolanach nogami po przeciwnej stronie ławki, głowa po stronie ławki. Na hasło Mam przesyłkę leżące dziecko chwyta stopami woreczek i wykonując leżenie przewrotne, kładzie woreczek na ławce, a następnie siada w siadzie skulnym przodem do ławki. Drugie dziecko stopami odbiera przesyłkę, obraca się, kładzie na plecach i powtarza ćwiczenie wykonane przez kolegę.

10.Ćwiczenie przeciw płaskostopiu "Kto szybciej". Dzieci siedzą w parach, twarzami do siebie. Podnoszą woreczek palcami stóp (raz lewą, raz prawą stopą)
11. Zabawa "Pastowanie podłogi". Dzieci siadają w rozsypce. Ruch- prostowanie nóg z maksymalnym wysuwaniem woreczków w przód, w prawo, w lewo, robiąc koło- zabawa w “pastowanie podłogi".
12. Zabawa "Zbieramy muszelki". Nauczycielka rozkłada woreczki w sali. W odległych miejscach sali rozłożone są obręcze w kolorze woreczków. Na hasło "Zbieramy muszelki" dzieci podnoszą woreczki stopami i zanoszą je do obręczy w tym samym kolorze..
13. Zabawa "Stań na kamieniu". Nauczycielka rozkłada woreczki w Sali. Dzieci chodzą na wspięciu na palcach jak po rozgrzanym słońcem piasku. Na hasło Stań na kamieniu stają na woreczku, starając się przykryć stopami całą jego powierzchnię. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
14. Marsz po obwodzie koła. Dzieci wrzucają woreczki do koszyka.
15. Ćwiczenie uspokajające "Dziurawy balon". Dzieci stają w kole, trzymając się za ręce. Na hasło "dziura w balonie" naśladują uciekające z balonu powietrze, wypuszczają powietrze ustami i sycząc, idą do środka koła. Na hasło Nadmuchujemy balonik-naśladują dmuchanie balonu i robią wielkie koło.
event_note
22.01.2015
perm_identity
Ewa Wójcik