Grupa: 3 – 4 - latki Cele ogólne: • poznanie cech pór roku • kształtowanie umiejętności dostrzegania regularności i następstw pór roku • rozwijanie umiejętności wiązania opisu słownego z obrazkiem • rozwijanie logicznego myślenia • kształcenie słuchu muzycznego i rozwijanie umiejętności wokalnych Metody pracy: • słowna
Współczesny rycerz nie nosi zbroi. Współczesny rycerz czystością się broni. Nie walczy z pięciogłowymi smokami, Lecz z bakteriami i wirusami. A zamiast tarczy i miecza ma Wodę i mydło - o higienę dba. Wietrzy mieszkanie i dystans trzyma wiosna czy lato, jesień czy zima. I nie ma śnieżnobiałego konika, Lecz rower, rolki, na skakance bryka. I dużo czasu
Już każde dziecko w szkole wie jak z Internetu korzysta się. Lecz czy bezpiecznie z niego korzysta, to wcale sprawa nieoczywista. Tu przedszkolaki na pomoc ruszają ważne zasady przypominają: Posadź rodziców, razem ustalcie jakich urządzeń w domu używacie. Jak, gdzie i kiedy korzystać z nich możesz by być bezpiecznym i w dobrym humorze. Kiedy się ściemnia,
Już każde dziecko w szkole wie jak z Internetu korzysta się. Lecz czy bezpiecznie z niego korzysta, to wcale sprawa nieoczywista. Tu przedszkolaki na pomoc ruszają ważne zasady przypominają: Posadź rodziców, razem ustalcie jakich urządzeń w domu używacie. Jak, gdzie i kiedy korzystać z nich możesz by być bezpiecznym i w dobrym humorze. Kiedy się ściemnia,
Kiedy złość dopada mnie Nic nie słyszę, krzyczeć chcę. Nogi tupią, oczy łzawią Dzieci ze mną się nie bawią. Więc ja … Nie chcę dłużej być złośnikiem. Nie chcę reagować krzykiem. Ze wszystkimi chcę się bawić Tylko... jak tę złość zostawić? Hej! Dorośli! Dziś dzieciaki proszą Was Byście nauczyli nas Jak nad złością zapanować, Jak z
Kiedy złość dopada mnie Nic nie słyszę, krzyczeć chcę. Nogi tupią, oczy łzawią Dzieci ze mną się nie bawią. Więc ja … Nie chcę dłużej być złośnikiem. Nie chcę reagować krzykiem. Ze wszystkimi chcę się bawić Tylko... jak tę złość zostawić? Hej! Dorośli! Dziś dzieciaki proszą Was Byście nauczyli nas Jak nad złością zapanować, Jak z
Cele: • wskazuje kolory: czerwony, zielony, żółty, niebieski, • wskazuje elementy związane z dwoma sąsiadującymi z sobą porami roku : zimą i wiosną, • śpiewa piosenkę o tematyce wiosennej, • tworzy krótkie ustne wypowiedzi na temat pór roku, • konstrukcje wykonane z Darów Froebla. Metody: Metoda ćwiczeń Metoda kierowania
Cele ogólne: - doskonalenie sprawności manualnej, spostrzegawczości, uwagi i pamięci; - rozwijanie pomysłowości i inwencji twórczej dzieci; -kształtowanie zasad współpracy w grupie; - usprawnianie manualne dłoni i palców; Cele szczegółowe: - potrafi ułożyć obrazek z części, - potrafi opisać w kilku słowach wygląd Mikołaja, odwołując
Scenariusz zajęć dla grupy MAKI Prowadzący: Judyta Urbańczyk Temat : „Jesienne zabawy klamerkami”- zabawa matematyczna. Cele ogólne: - rozbudzenie zainteresowania matematyką; - rozwijanie logicznego myślenia; - podnoszenie kompetencji matematycznych Cele szczegółowe: Dziecko: -przelicza elementy; -uczestniczy w zabawach muzyczno – ruchowych,