Scenariusz zajęć w grupie dzieci 3-letnich. Temat zajęć: W kolorach wiosny Grupa wiekowa: 3-latki Cele ogólne: - rozwijanie percepcji wzrokowej, - rozwijanie integracji sensorycznej, - czerpanie radości ze wspólnej zabawy, Cele szczegółowe- dziecko: - zna podstawowe kolory,( rozróżnia je, nazywa), - cierpliwie czeka na swoją kolej, - uważnie
Różnicowanie głosek /s/:/sz/ Remont u smoka- bajka logopedyczna Pewien smok zastanawiał się, dlaczego nikt nie chce odwiedzać go w jego jaskini (przesuwamy ściągnięte usta na prawo i lewo). Smok miał wielu przyjaciół i był bardzo lubiany wśród zwierząt mieszkających na łące i w okolicznym lesie, chętnie też zapraszano go na
Różnicowanie głosek /s/:/sz/ Remont u smoka- bajka logopedyczna Pewien smok zastanawiał się, dlaczego nikt nie chce odwiedzać go w jego jaskini (przesuwamy ściągnięte usta na prawo i lewo). Smok miał wielu przyjaciół i był bardzo lubiany wśród zwierząt mieszkających na łące i w okolicznym lesie, chętnie też zapraszano go na
Różnicowanie głosek /s/:/sz/ Remont u smoka- bajka logopedyczna Pewien smok zastanawiał się, dlaczego nikt nie chce odwiedzać go w jego jaskini (przesuwamy ściągnięte usta na prawo i lewo). Smok miał wielu przyjaciół i był bardzo lubiany wśród zwierząt mieszkających na łące i w okolicznym lesie, chętnie też zapraszano go na
Problematyka zajęć: Metody i formy realizacji zadań z zakresu edukacji patriotycznej w młodszej grupie wiekowej. Wykorzystanie różnorodnych pomocy dydaktycznych oraz zasobów Kącika patriotycznego. Tematyka kompleksowa: „Wakacyjne podróże” Temat zajęć: „Piękna nasza Polska cała”- w oparciu o rozmowy , zagadki słowne, obrazkowe
Temat: Bohater z Bajlandii- rozwijanie inteligencji językowej. Grupa: dzieci 3,4-letnie Cel ogólny: Rozwijanie inteligencji językowej u dzieci. Cele szczegółowe: Dziecko: opowiada o bohaterach znanych bajek, dzieli wyrazy na sylaby słucha aktywnie kolegów opowiada treść obrazka Metody: Czynne – zadań stawianych do wykonania Aktywizująca–
Temat: Ćwiczenia korekcyjne stóp Grupa: 4,5,6 latki Czas trwania: 20 minut Pomoce: klocki, pojemniki, kapsle, kasztany, korale, woreczki, maskotki, płyta CD, gazety, szarfy, ławeczka. • „Żuraw” - Dzieci chodzą po sali z wysoko unoszonymi kolanami i maksymalnie zgiętymi stopami (obciągniętymi stopami), naśladują polujące żurawie. • „Granie
Propozycje piosenek: https://www.youtube.com/watch?v=S9wHVvrldgM https://www.youtube.com/watch?v=C3hg36xItpM Zabawa ruchowa do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=i-Xbbec4uqg O jak przyjemnie i jak wesoło w Pingwinka bawić się się się, Raz nóżka lewa, raz nóżka prawa, Do przodu, do tyłu i raz, dwa i trzy. Wiersz o Pingwinku: Jest taka zimna kraina, Gdzie
Pada, pada, pada śnieg, (naśladujemy palcami ruch padającego śniegu) I wieje, wieje wiatr. (wyciągamy ręce w górę, naśladujemy drzewa poruszające się na wietrze) Chociaż wkoło zima zła, (zataczamy przed sobą rękami koła) Idę sobie w świat. (maszerujemy w miejscu) Krok do przodu, (wykonujemy krok do przodu) Dwa do tyłu (wykonujemy dwa kroki do tyłu) Oraz