Cele ogólne: uczestniczy w utworze muzycznym w charakterze twórcy muzyki Cele operacyjne: - dziecko - słyszy zmieniające się w utworze tempo i dynamikę, - potrafi zilustrować ruchem słyszaną muzykę, - umiejętnie współdziała w grupie Metody: aktywizująca: aktywne słuchanie muzyki wg. Batii Strauss, drama Formy: indywidualna, zespołowa Środki
Grupa: 3 - 4 latki Prowadząca: Magdalena Wojdak – Plewka Cele ogólne: • Utrwalanie charakterystycznych cech wiosny • Utrwalenie określeń dotyczących ilości przedmiotów w zbiorze: więcej, mniej, tyle samo; przeliczanie elementów Cele operacyjne. Dziecko: • potrafi rozwiązać zagadki • przelicza w zakresie 4 • umiejętnie
BAL KARNAWAŁOWY. Cel ogólny: Poznanie tradycji i zwyczajów związanych z karnawałem, kształtowanie poczucia rytmu i wrażliwości muzycznej. Integracja społeczności przedszkolnej. Cele szczegółowe: - Dziecko potrafi poruszać się rytmicznie do muzyki, - Dziecko bierze udział w zabawach muzyczno- ruchowych oraz konkurencjach, - Dziecko potrafi współpracować
Jak powstaje książka scenariusz zajęć w grupie dzieci 3- letnich
Temat zajęć: Jestem duży, byłem mały. Cele ogólne: - Dostrzeganie zmian w swoim rozwoju fizycznym na przestrzeni kilku lat( wzrost, proporcje ciała). Cele szczegółowe: Dziecko: - słucha wiersza, - odpowiada na pytania dotyczące utworu, - wie, że człowiek rośnie - rozumie, że należy prowadzić zdrowy tryb życia i zdrowo się odżywiać - wskazuje
Cele ogólne: • zachęcenie do aktywności ruchowej i uprawiania sportu • poznanie różnych zabaw wykorzystujących śniegowe kule • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni • doskonalenie umiejętności przeliczania • stwarzanie bezpiecznych warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych • rozwijanie
Grupa: 3 – 4 - latki Cele ogólne: • poznanie cech pór roku • kształtowanie umiejętności dostrzegania regularności i następstw pór roku • rozwijanie umiejętności wiązania opisu słownego z obrazkiem • rozwijanie logicznego myślenia • kształcenie słuchu muzycznego i rozwijanie umiejętności wokalnych Metody pracy: • słowna
Cele ogólne: - doskonalenie sprawności manualnej, spostrzegawczości, uwagi i pamięci; - rozwijanie pomysłowości i inwencji twórczej dzieci; -kształtowanie zasad współpracy w grupie; - usprawnianie manualne dłoni i palców; Cele szczegółowe: - potrafi ułożyć obrazek z części, - potrafi opisać w kilku słowach wygląd Mikołaja, odwołując