Zapraszamy na Owocowy Piknik :-) undefined

Zapraszamy na Owocowy Piknik :-)

Gra dla dzieci "Owocowy Piknik".
Pomysłodawcy, wykonawcy oraz gracze: grupa "Starszaków i Zerówkowiczów" pod przywództwem Aliny Gmyrek i Doroty Nasieniewskiej.
Sopockie Przedszkole Niepubliczne
ul. Księżycowa 3b, 81-821 Sopot, tel. (58)5500569.

Witajcie!
Razem staramy się aktywnie wypoczywać i zdrowo odżywiać. Zapraszamy zatem wszystkich do naszej zabawy "Owocowy Piknik". Zanim jednak dotrzemy do celu, czeka nas wiele ciekawych przygód. Należy przygotować: pionki, kostkę, piłkę, piłeczkę do ping-ponga, deskę do krojenia, kredki, plastelinę, chustkę. Zaczynamy!
1. Chcesz dotrzeć do sadu na piknik. Rozpoczynasz grę (stajesz na polu START), kiedy wyrzucisz parzystą liczbę oczek (2,4 lub 6) na kostce.
2. Teraz zdecyduj w jaki sposób chcesz dostać się na piknik: pieszo, rowerem czy autem. Dalej podążasz odpowiednią ścieżką.
3.0. Jeżeli po drodze staniesz na polu z poniższymi symbolami, to powinieneś wykonać odpowiednie zadanie:
'1' - Zaśpiewaj piosenkę, która umili Ci wędrówkę.
'2' - Zrób sobie przerwę: zaproponuj dla grupy trzy ćwiczenia - wszyscy je powtarzają.
'A' - Wymień sprzęt i rzeczy (5), które należy zabrać ze sobą na rowerową wyprawę.
'B' - Zrób kilka "rowerków" do przodu i do tyłu w pozycji leżącej.
'I' - W czasie jazdy nudzi Ci się. Zaproponuj innym Twoją ulubioną zabawę lub grę. Pamiętaj, że siedzisz w aucie przypięty pasami bezpieczeństwa.
'II' - Wymyśl zagadkę dla pozostałych graczy - niech spróbują ją odgadnąć.
3.1. Jeżeli staniesz na polu oznaczonym chmurą deszczową, to cofasz się tam, gdzie wskazuje strzałka.
3.2. Jeżeli staniesz na polu ze znakiem pękniętej opony, tracisz jedną kolejkę.
3.3. Jeżeli staniesz na polu z znakiem kałuży, musisz je przeskoczyć i wskakujesz na WYSPĘ.
3.4. Na autostradzie możesz liczyć się z korkami, może nawet zdarzyć się kraksa (pola oznaczone smutną minką) - wówczas musisz zjechać na objazd.
3.5. Jeżeli na autostradzie napotkasz znak STOP - zabrakło Ci paliwa. Musisz powędrować do stacji paliw (symbol).
4. Wszyscy integrują się i zatrzymują na polu WYSPA. Tam decydują w jaki sposób będą odpoczywać. Wybierasz symbol, a prowadzący odczytuje zadanie do wykonania:
'KREDKI' - narysuj mały obrazek dla kolegi lub koleżanki;
'GRA KOMPUTEROWA' - grasz i grasz - tracisz jedną kolejkę rzutów;
'PIŁKA' - kozłujesz piłką;
'KAJAKI' - 'przepływasz' do mety i czekasz tam na pozostałych graczy.
'HAMAK' - zamykasz oczy i próbujesz po dotyku rozpoznać i wymienić imiona pozostałych graczy.
'KSIĄŻKA' - spróbuj wczuć się w rolę Twojego ulubionego bohatera bajkowego, naśladuj go. Pozostali gracze powinni odgadnąć, jaką postać lubisz najbardziej.
'TENIS' - próbujesz parę razy poodbijać piłeczkę do ping-ponga od deski do krojenia.
'WIANEK' - na WYSPIE jest dużo kwiatów. Możesz zrobić wianek - na pamiątkę ulep kwiatek z plasteliny.
'WĘDKA' - łowisz ryby i trafił Ci się nie lada okaz. Siłujesz się, machasz rękami i nogami - wykonujesz 10 'pajacyków'
'SKAKANKA' - lubisz skakać - wykonaj 10 podskoków.
5. Po odpoczynku przechodzisz przez mostek do sadu na OWOCOWY PIKNIK. Tam czekają na Ciebie różne atrakcje: zabawa integracyjna, np. sałatka owocowa, tańce integracyjne w kręgu, wspólne spożywanie owoców.

Zapraszamy do gry i zabawy! :)
event_note
08.05.2012
attachment
14
perm_identity
Alina Gmyrek