Scenariusz
...

Duszki w krainie muzyki

Cele ogólne: uczestniczy w utworze muzycznym w charakterze twórcy muzyki
Cele operacyjne: - dziecko
- słyszy zmieniające się w utworze tempo i dynamikę,
- potrafi zilustrować ruchem słyszaną muzykę,
- umiejętnie współdziała w grupie
Metody: aktywizująca: aktywne słuchanie muzyki wg. Batii Strauss, drama
Formy: indywidualna, zespołowa
Środki dydaktyczne: nagranie utworu Pizzicato, apaszki, patyczki, kubeczki i gumki recepturki, materiały z warsztatów metodycznych: Aktywne słuchanie muzyki wg. Batii Strauss.

Przebieg:
1. Przywitanie piosenką: Wszyscy są witam was, rozpoczynać już czas, jestem ja jesteś ty, raz, dwa, trzy.
2. Opowiadanie nauczycielki będące wstępem do wysłuchania utworu muzycznego "Pizzicato"
Latem pojechałam na wycieczkę do dużego zamku, który znajdował się w malowniczej okolicy pod lasem. W trakcie długiego zwiedzania zaczęłam się trochę nudzić więc postanowiłam zobaczyć dokąd prowadzą kręte drewniane schody w zamku. Wchodziłam powoli a schody bardzo skrzypiał, po chwili doszłam do drzwi na poddaszu. Powoli otworzyłam drzwi a w środku było bardzo ciemno. Poszukałam więc latarki. Moim oczom ukazały się stare skrzynie, kufry a pod sufitem dużo pajęczyn. Pomyślał, że nic ciekawego, ale weszłam dalej .Wtedy pod moimi nogami przebiegły dwie małe myszki. Wystraszyłam się trochę, odskoczyłam na bok. Podniosłam latarkę ku górze i zobaczyłam małe, białe duszki bawiące się pod sufitem.
Czy chcecie zabawić się w duszki, które bawią się na strychu nocą?
3. "Duszki" - zabawa ruchowa z apaszkami przy utworze Pizzicato.
Zabawa ruchowa: wstęp – duszki skradają się na strych powolutku na paluszkach.
Część A – skradają się i straszą wzajemnie wypowiadając rytmicznie słowa: Hu-ha. Część B – taniec duszków, podskakiwanie, wirowanie.
4. Nauczycielka kontynuuje opowiadanie: Oprócz wesołych duszków znalazłam na poddaszu zamku kuferek w którym były patyczki i kubeczki z gumeczkami. Obejrzyjcie je sobie a za chwilę spróbujemy na nich zagrać.
5. Gra na instrumentach z podziałem na dwie grupy: jedna grupa gra na patyczkach a druga na kubeczkach a potem zamiana ról, tak aby każde dziecko zagrało na każdym instrumencie.
6. Pożegnanie i podziękowanie za wspólną zabawę.
event_note
22.06.2022
perm_identity
Ewa Wójcik