4-latki
Zdrowie i sprawność fizyczna
Plastyka
Widz i aktor
Scenariusz
...

Poznajemy produkty, w których jest najwięcej witamin

Prowadząca: Gabriela Kopczyńska
Grupa: 4 latki, Stokrotki
Temat: Poznajemy produkty, w których jest najwięcej witamin.
Cele:
-przypomnienie nazw owoców,
- zapoznanie dzieci z pojęciem witamina, co nam dają i gdzie się znajdują
-wdrażanie do dbania o własne zdrowie,
- zachęcanie do zdrowego odżywiania się,
Metody:
- inscenizacja,
-pogadanka,
- zadań stawianych dziecku,
Formy:
- indywidualna,
- zbiorowa
Pomoce dydaktyczne:
- pacynki i opowiadanie: Doktor Zdrówko, Wesoła Witaminka, owoce, warzywa, opakowania po chipsach, ciastkach itp.,
1. Przedstawienie dzieciom bohatera zajęć- Doktora Zdrówko.
2. Zabawa ruchowa- Taniec witamin. Każde dziecko otrzymuje sylwetę owocu lub warzywa, dzieci tańczą pojedynczo, na sygnał dobierają się w pary owoce z owocami, warzywa z warzywami, następnie dobierają się w pary mieszane owoc- warzywo, warzywo- owoc.
3. Krótka inscenizacja z sylwetami "Doktor Zdrówko i Wesoła Witaminka".

Spójrzcie, spójrzcie ktoś przybywa,
Doktor Zdrówko się nazywa!

– Witam wszystkie grzeczne dzieci
czas nam dzisiaj zdrowo zleci,
ja o zdrowie wasze dbam,
ale nie zupełnie sam.

– Radosna niech będzie już każda minka,
bo oto przed wami Wesoła Witaminka!

– Wesoła Witaminka, to właśnie ja,
kto je owoce, na pewno mnie zna,
bo spotkać mnie można w jabłku, w bananie,
dojrzałe pomarańcze – to moje mieszkanie,
gruszki, ananasy, truskawki, brzoskwinki –
w nich mieszkają także Wesołe Witaminki.
Jesteśmy Wam potrzebne, byście byli zdrowi,
a teraz głos oddaję Panu Doktorowi.

– W owocach witamin kryje się wiele,
więc codziennie jedzcie owoce przyjaciele!
A jeśli jeszcze nie wiesz kolego,
zaraz powiem Ci dlaczego:
by mieć siłę się uczyć, bawić i figlować,
by nie kaszleć, nie kichać, nigdy nie chorować,
by mieć zdrowe brzuszki, by głowa nie bolała
o to Wesoła Witaminka będzie zawsze dbała,
By zdrowiem tryskały wasze buzie
pamiętajcie też o czereśniach i o arbuzie,
by mieć dobry słuch, by mieć dobry wzrok,
owoce należy jeść przez cały rok!
więc wiesz już Ty i wiem to ja
owoce jeść trzeba każdego dnia!
Więc kiedy jeść będziecie jabłka, lub brzoskwinki,
uśmiechnijcie się szeroko do Wesołej Witaminki,
a teraz owoce powiedzą słowo:

Jedzcie nas dzieci, by rosnąć zdrowo!
Czy jeść owoce dzieci będziecie?
Czy mi to teraz obiecujecie?

4. Rozmowa na temat inscenizacji:
– kto był bohaterem ?
– po co nam witaminy?
– gdzie znajdują się witaminy?
– jakie pamiętasz owoce?
– jakie jeszcze znasz owoce?

5. Segregowanie produktów na zdrowe, które mają witaminy i niezdrowe. Zadaniem dzieci będzie wybranie oraz nazwanie produktu,a następnie włożenie go do odpowiedniego kosza( kosz zielony- produkty zdrowe, kosz czerwony- produkty niezdrowe).
6. Zabawa dydaktyczno- ruchowa TAK-NIE. Nauczycielka na podłodze kładzie dwa duże koła,
czerwone oznaczające NIE oraz zielone oznaczające TAK.
Zadaje dzieciom pytania dotyczące zdrowia. Dzieci poprzez podejście do odpowiedniego koła odpowiadają, czy dany produkt jest zdrowy, czy nie.

7. Praca plastyczna- wykonanie ulubionego owocu lub warzywa.
event_note
20.05.2018
perm_identity
Gabriela Kopczyńska