Dzień babci i dziadka. SCENARIO
5-latki
Umiejętności społeczne
Scenariusz
Dzień Babci
...

Dzień babci i dziadka.

SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI Z OKAZJI ,,DNIA BABCI I DZIADKA"
Cele ogólne:
- wzmocnienie więzi emocjonalnej z rodziną
- kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do dziadków
- uczenie się czerpania radości ze sprawiania innym niespodzianek z okazji ich święta
- wyzwalanie inicjatywy w działaniu i współtworzeniu imprezy
- stwarzanie dzieciom okazji do radosnych przeżyć

Cele szczegółowe: dziecko:
- wie, że osobom starszym należy się szacunek i wdzięczność
- pokonuje nieśmiałość przed publicznym wystąpieniem
- zna treści wierszy i teksty piosenek związanych z dniem babci i dziadka
- zachęca gości do wspólnej zabawy

PRZEBIEG:
1. Powitanie przybyłych gości
2. Prezentacja przygotowanej części artystycznej przez dzieci

Powitanie wierszem B.Formy ,,Kocham babcię i dziadka"

,,Kocham mocno babcię, dziadka-
to nie żarty moi mili.
Dzisiaj im życzenia składam,
by sto latek jeszcze żyli.
Kiedy smutek mnie ogarnia,
i wszystkiego mam już dość,
dziadek mocno mnie przytuli,
o to go nie trzeba prosić.
Gdy pomyślę o łakociach,
babcia zaraz coś upiecze.
Muszę przyznać- te wypieki
najwspanialsze są na świecie"

piosenka ,,Babcia od bajek i zagadek"

1. Moja Babcia i mój Dziadek
To wspaniali są dziadkowie
Dziadek mnóstwo zna zagadek
Babcia bajkę nam opowie

Ref. Bo na świecie nie znajdziecie
Takich bajek i zagadek
Jakie wnukom opowiada
Moja babcie i mój dziadek

2. Poprosimy naszą babcię
Babciu z tajemniczą miną
Opowiadaj swoją bajkę
A za każdym razem inną.

Ref. Bo na świecie.........

3. Posadzimy teraz dziadka
Na fotelu wiklinowym
Dziadku powiedz nam zagadkę
Całkiem nową prosto z głowy

Ref. Bo na świecie........

piosenka ,,Wesoła babcia"

1. Moja babcia lubi śpiewać
moja babcia lubi grać.
Lubi czytać dobre książki,
a w niedzielę dłużej spać.

Ref. Bo nieprawda, że to babcie
muszą ciągle w kuchni stać.
Smażyć placki, jajecznicę
i ubrania nasze prać.

2. Moja babcia jest zadbana
i ubiera modnie się.
Chodzi często do fryzjera
i wspaniale czuje się.

Ref. Bo nieprawda.........

3. A ja kocham swoją babcię
i pomagam ciągle jej.
Chcę by długo była młoda
i by żyło się jej lżej.

Ref. Bo nieprawda......
piosenka "Babciu droga Babciu".
1. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My tupiemy, tup, tup, tup.
Teraz babciu, ty to zrób! (bis)
2. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My skaczemy raz, dwa, trzy,
teraz babciu podskocz ty!(bis)
3. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My klaszczemy, raz dwa, trzy,
teraz babciu klaszcz i ty!(bis)
4. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?
My całuski damy ci,
teraz babciu daj nam ty!(bis)
Piosenka pt.: "Dzień Dziadka"

I. Gdy na dworze zimny styczeń
To według moich obliczeń
Dzień Dziadziusia zbliża się nam
Bardzo Go kocham powiem Wam

Ref: Bo mój dziadek wszystko wie
On nauczył wiele mnie
To jest bardzo ważny Ktoś
W moim domu częsty gość

II. Dziadek mądrą jest osobą
Często rozmawiamy z sobą
Wieczorynki oglądamy
Świetny kontakt z sobą mamy

Ref: Bo mój dziadek wszystko wie
On nauczył wiele mnie
To jest bardzo ważny Ktoś
W moim domu częsty gość

III. A gdy przyjdzie do mnie Dziadek
Kiedy zjemy już obiadek
Wychodzimy na spacerek
I nad rzeczkę i rowerek

Ref: Bo mój dziadek wszystko wie
On nauczył wiele mnie
To jest bardzo ważny Ktoś
W moim domu częsty gość

Zabawy z dziadkami i babciami:

Konkurs ,,Życiowa szansa"- pytania dotyczące upodobań babci (babcia pisze na kartce, dziecko odpowiada
- Jaki jest ulubiony kolor Twojej Babci?
- Jaki serial telewizyjny ogląda babcia?
- Jakie kwiaty lubi twoja babcia?
- Jakie jest ulubione zwierzątko twojej babci?
- Czy twoja babcia nosiła warkocze, gdy była dzieckiem?
- Jakie jest ulubione ciasto twojej babci?

Pytania kierowane do dziadka dotyczące upodobań wnuczka/wnuczki
( wnuk/wnuczka odpowiedź mówi babci, która zapisuje na kartce)
- Jaka jest ulubiona zabawka wnuka?
- Jaki kolor ma kurtka wnuczki/ wnuka?
- Jak ma na imię najlepsza koleżanka wnuczki/wnuka?
- Do której grupy uczęszcza wnuk/wnuczka?
- Jaka jest ulubiona bajka telewizyjna wnuczki/ wnuka?
- Jakie słodycze lubi wnuczka/ wnuk?

Konkurs ,,Czyj to wnuczek, czyja wnuczka?"- rozpoznawanie głosu wnuczki/ wnuczka przez babcie i dziadków
- Babcia/ dziadek siada z zawiązanymi oczami na krześle ustawionym na środku sali. Kilkoro dzieci ustawia się w rzędzie za babcią/dziadkiem. Zadaniem dorosłej osoby jest rozpoznanie po głosie swojego wnuczka/ wnuczki. Zadaniem dzieci jest modulować swoim głosem, aby dziadkowie ich nie rozpoznali. Dzieci mówią tekst: to ja, to ja Twoja wnuczka/ Twój wnuczek
- taniec z dziadkami i babciami do piosenki ,,Babciu droga babciu", ,,Dziadku drogi dziadku" , ,,Woogie Boogie", ,,Kaczuszki", ,,Krasnoludek"

- wręczenie upominków przygotowanych przez dzieci
- zaproszenie do poczęstunku
- pożegnanie przybyłych gości


event_note
29.04.2017
attachment
1
perm_identity
MONIKA PROŚNIAK