west

Powrót do listy

Wolne miejsca
Wyróżniona
Publiczne
Przedszkole
Przedszkole Publiczne Sióstr Nazaretanek im. bł. Franciszki Siedliskiej - Avatar

Przedszkole Publiczne Sióstr Nazaretanek im. bł. Franciszki Siedliskiej

Wolne miejsca
Wyróżniona
Publiczne
Przedszkole
star_borderstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
star   (-)

Informacje na temat placówki

KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA SIÓSTR NAZARETANEK IM. BŁ. FRANCISZKI SIEDLISKIEJ

  1. Współdziałamy z rodziną, aby umożliwić dziecku pełny i harmonijny rozwój w myśl zasad personalizmu i pedagogiki chrześcijańskiej.

  2. Towarzyszymy dziecku w drodze życia i wspomagamy go w tworzeniu jego własnej, niepowtarzalnej osobowości, w oparciu o kulturę i wartości chrześcijańskie

  3. Przygotowujemy dziecko na spotkanie z Bogiem, Dawcą wszelkiego dobra, odkrywając razem z nim piękno człowieka i świata.

  4. Przyjmując dziecko do przedszkola przyjmujemy całą Jego Rodzinę. Ukazujemy rodzinom, jako wzór wzajemnej miłości i zawierzenia Bogu, Najświętszą Rodzinę z Nazaretu.

Działania podejmowane w naszej placówce umożliwiają realizację potrzeb wszystkich członków wspólnoty przedszkolnej poprzez: 

  • - WŁAŚCIWĄ ORGANIZACJĘ PROCESU WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEGO

 Przedszkole posiada:

               Opracowany Program autorski „Przedszkolak w świecie piękna”.

               Program adaptacyjny

               Program wychowawczy przedszkola. 

 Działania edukacyjne prowadzone są w czterech oddziałach przedszkolnych obejmujących grupę dzieci 3, 4, 5, 6 – letnich.

  • - WYPRACOWANY PROGRAM WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM         

Współpraca z rodzicami ma na celu integrację systemu wychowania w rodzinie i w przedszkolu, pogłębia pozytywne relacje między rodziną a przedszkolem, ukazuje rodzinom wzór życia rodzinnego poprzez wskazywanie zasad oraz wartości życia zgodnego z Ewangelią.

 Przedszkole prowadzi:

            FORMACJĘ RELIGIJNĄ RODZIN: comiesięczne Msze Św. rekolekcje i skupienia dla rodziców, pielgrzymki, biblioteka książek religijnych, słuchanie Słowa Bożego: „Kilka słów o Słowie”, wspólne przeżywanie wydarzeń roku liturgicznego /Spotkania Opłatkowe, Jasełka, Spotkania przy Wielkanocnym stole/ 

           WSPÓŁPRACĘ WYCHOWAWCZĄ Z RODZICAMI DZIECI: Warsztaty z Pozytywnej Dyscypliny, książki z Biblioteczki przedszkolnej, wykłady dotyczące zagadnień pedagogicznych i psychologicznych

           INTEGRACJĘ RODZICÓW W PRZEDSZKOLU: Festyny Rodzinne, spotkania indywidualne i grupowe z rodzicami, spotkania integracyjne w grupach / bal karnawałowy dla rodziców i dzieci/.

           WSPÓŁPRACĘ Z RODZICAMI NA RZECZ PRZEDSZKOLA: udział rodziców w uroczystościach przedszkolnych, w czynnościach porządkowych, pomoc przy organizacji uroczystości przedszkolnych.

 Współpraca ze środowiskiem lokalnym sprzyja rozwijaniu cech kreatywnych u dzieci. Jest okazją do nauki gościnności i dobroci. Stwarza również sposobność do pełnego rozwoju społeczno – emocjonalnego.

 Przedszkole prowadzi: 

               WSPÓŁPRACĘ ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM: spotkania integracyjne z innymi placówkami oświatowymi / Przedszkola i Szkoły Katolickie, Poradnia psychologiczno – pedagogiczna/, spotkania z dziećmi niepełnosprawnymi, seniorami, udział w konkursach i imprezach kulturalnych: teatr, filharmonia, muzeum, kino, wycieczki bliższe i dalsze.

               WSPÓLPRACĘ Z INSTYTUCJAMI KOŚCIELNYMI.

WYKWALIFIKOWANĄ KADRĘ PRZEDSZKOLNĄ 

Nauczyciele posiadają: 

               Wymagane kwalifikacje zawodowe.

               Świadomość koncepcji pracy przedszkola.

               Umiejętność dzielenia się ze sobą doświadczeniem zawodowym.

               Poszukujący i otwarty styl pracy.

               Potrzebę podnoszenia poziomu swoich kwalifikacji i kompetencji w różnych formach doskonalenia.

               Styl pracy o charakterze twórczym i nowatorskim.

               Umiejętność współpracy.

               Przekonanie o konieczności aktywnego uczestniczenia w życiu przedszkola.

               Umiejętność projektowania sytuacji edukacyjnych, które pozwalają im odkrywać  i rozwijać możliwości każdego dziecka, oraz wspomagać jego indywidualny rozwój, kreatywność i samodzielność

BAZĘ PRZEDSZKOLA DOSTOSOWANĄ DO REALIZACJI ZADAŃ PROGRAMOWYCH

 Przedszkole posiada:

               Budynek z urządzeniami, sprzętem zapewniający poczucie bezpieczeństwa.

               Pomieszczenia wyróżniające się funkcjonalnością, czystością i estetyką.

               Powiększony i dostosowany do potrzeb dzieci ogród z placem zabaw wyposażonym w urządzenia terenowe., boisko

               Wyposażenie sal; sprzęt, zabawki, pomoce dydaktyczne umożliwiające realizację  zadań statutowych.

               Dużą ilość zieleni w pomieszczeniach i wokół niego.

               Salę audiowizualną.  

               Magazyn pomocy dydaktycznych.

               Urządzenia audiowizualne: telewizory, magnetofony, rzutniki, prezentery, monitor  multimedialny, interaktywna podłoga

 DOSTOSOWANIE PROGRAMU I DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH DO INDYWIDUALNEGO ROZWOJU DZIECKA

 Przedszkole:

               Realizuje swoje zadania opiekuńcze, wychowawcze i dydaktyczne w oparciu o podstawę programową, oraz program uwzględniający potrzeby i możliwości rozwojowe wychowanków.

               Prowadzi systematyczną obserwację rozwoju dziecka.

               Diagnozuje dzieci za pomocą odpowiednich narzędzi diagnostycznych

               Informuje na bieżąco o postępach dziecka.

               Pomaga rodzinom w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej.

               Uzgadnia wspólnie z rodzicami kierunki i zakres pracy wychowawczej z dzieckiem.

               Udziela pomocy psychologiczno – pedagogicznej (zatrudniony jest pedagog, pedagog specjalny, psycholog i logopeda)

TWORZENIE DOBREGO KLIMATU I TROSKĘ O KULTURĘ

Pracownicy przedszkola:

               Tworzą pozytywną atmosferę wpływającą korzystnie na kreowanie środowiska wychowawczo – dydaktycznego placówki.

               Utrzymują przyjazne relacje z rodzinami dzieci.

               Odznaczają się wysokim poziomem kultury osobistej.

               Świadczą swoją postawą o wartościach chrześcijańskich.

 

 Dzieci pozostawiane pod naszą opieką są podzielone pod względem wieku na cztery grupy:

- "Przyjaciół Kłapouchego" – do której uczęszczają najmłodsze z nich, przechodzą tutaj adaptację i poznają przedszkolną rzeczywistość, aby pewnego dnia móc z pełną mówić o Przedszkolu Sióstr Nazaretanek „swoje przedszkole”;

- "Przyjaciół Kubusia Puchatka" – nieco starsze dzieci większość swojego czasu poświęcają na beztroską zabawę, pełną okazji do poznawania świata, uczenia się samodzielności oraz zasad panujących w grupie; to okres intensywnego zadawania pytań i wybuchu dziecięcej dociekliwości;

- "Przyjaciół Królika" – ruchliwe i jeszcze bardziej dociekliwe dzieci, niż ich młodsi koledzy, którzy na każdym kroku chcą dowiedzieć się czegoś nowego;

- "Przyjaciół Tygryska" – w ten grupie zaczynają się już przygotowania do opuszczenia murów przedszkola, aby dzieci mogły w pełni wkroczyć na drogę do zdobywania wiedzy, jednak zdobywanie nowych umiejętności nadal wiąże się z mnóstwem dobrej zabawy.

W Przedszkolu Sióstr Nazaretanek przestrzeń jest urządzona tak, żeby odpowiadała potrzebom naszych podopiecznych. Wszystkie pomieszczenia wyróżniają się u nas funkcjonalnością, czystością oraz estetyką, a cały budynek jest wyposażony w sprzęt zapewniający poczucie bezpieczeństwa. W ogrodzie dzieci mogą spędzać czas bawiąc się na naszym własnym placu zabaw oraz pośród licznej zieleni.

 Zajęcia dodatkowe w przedszkolu: rytmika, taniec, Gimnastyka korekcyjna, Klub Małego Piłkarza, szachy, robotyka

Absolwent naszego przedszkola

  Ufa Bogu i wie, że jest Jego ukochanym dzieckiem oraz wartościowym człowiekiem.

  Kocha swoją rodzinę i pragnie, aby była podobna do Najświętszej Rodziny z Nazaretu.

  Pielęgnuje wartości moralne takie jak: dobro, prawda, uczciwość, pracowitość, obowiązkowość.

  Ma poczucie przynależności narodowej i regionalnej, zna i szanuje swoją ojczyznę, poznaje jej historię, kulturę i tradycje.

  Dostrzega piękno w otaczającym świecie, tworzy je poprzez swoje zachowania i działania artystyczne.

  Troszczy się o zdrowie i sprawność fizyczną.

  Jest otwarty na pogłębianie wiedzy o Bogu, świecie, ludziach i sobie samym.

  Wchodzi w relacje i współdziała z innymi.

  Jest gotowy do podjęcia nauki w szkole.



Galeria zdjęć (31)

Udogodnienia w placówce

audiotrack
Rytmika
child_friendly
Wózkownia
meeting_room
Gabinety specjalistyczne
style
Zajęcia dodatkowe
elevator
Winda
ac_unit
Klimatyzacja
air
Oczyszczacze powietrza
pedal_bike
Rowerownia
phone_iphone
Aplikacja mobilna
local_parking
Parking
soup_kitchen
Własna kuchnia
local_florist
Własny ogród
visibility
Monitoring
outlined_flag
Język angielski
monetization_on
Dofinansowanie
record_voice_over
Logopedia

Przykładowy plan dnia

06:30 - 08:00
SERDECZNE POWITANIE
ZABAWY WEDŁUG ZAINTERESOWAŃ; PRACA Z ZESPOŁEM DZIECI LUB INDYWIDUALNA O CHARAKTERZE WYCHOWAWCZYM, OBSERWACYJNYM I STYMULUJĄCO – KOMPENSUJĄCYM, ZABAWY I ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE, ZABAWY ZE ŚPIEWEM, ZABAWY INTEGRACYJNE ĆWICZENIA PORANNE; PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA,
08:00 - 08:30
ŚNIADANIE
CZYNNOŚCI SAMOOBSŁUGOWE; DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI SAMODZIELNEGO I ESTETYCZNEGO SPOŻYWANIA POSIŁKU
09:00 - 11:30
ODKRYWANIE PIĘKNA DUCHOWEGO I MATERIALNEGO W SOBIE I OTACZAJĄCYM ŚWIECIE.
ŚWIECIE.ZINTEGROWANA DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA W OPARCIU O PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ, ZABAWY RUCHOWE, ZAJĘCIA I ZABAWY W SALI I W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM, ZAJĘCIA I ZABAWY PODEJMOWANE Z INICJATYWY DZIECI, J. ANGIELSKI, ZABAWY, GRY SPORTOWE ORAZ ĆWICZENIA KSZTAŁTUJĄCE POSTAWĘ DZIECKA, SPACERY I WYCIECZKI, AKTYWNOŚĆ ARTYSTYCZNA: SPOTKANIE Z BIBLIĄ; PRZYGOTOWANIE DO OBIADU; WSPÓLNA MODLITWA.
11:30 - 12:00
OBIAD
12:00 - 14:00
ODPOCZYNEK POOBIEDNI PRZY MUZYCE, BAJKACH, BAŚNIACH I OPOWIADANIACH;
KATECHEZA, ZABAWY PODEJMOWANE Z INICJATYWY DZIECI, ZABAWY W KĄCIKACH ZAINTERESOWAŃ, ZABAWY TEMATYCZNE, ZABAWY W TERENIE, ZABAWY I GRY DYDAKTYCZNE, STOLIKOWE, ĆWICZENIA GRAMATYCZNE, SŁOWNIKOWE, ZAJĘCIA WSPOMAGAJĄCE ROZWÓJ DZIECKA, ZABAWY DOWOLNE WEDŁUG ZAINTERESOWAŃ, ZAJĘCIA W MAŁYCH ZESPOŁACH, ZAJĘCIA DODATKOWE OMÓWIENIE Z DZIEĆMI WYDARZEŃ DNIA PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU.
14:00 - 14:15
PODWIECZOREK
14:15 - 16:30
ZAJĘCIA I ZABAWY DOWOLNE;
PRACA INDYWIDUALNA Z DZIEĆMI; TROSKA O ŁAD I PORZĄDEK W OTOCZENIU; GRY DYDAKTYCZNE, ZABAWY RUCHOWE, PLASTYCZNO - TECHNICZNE, TEMATYCZNE, POBYT NA ŚWIEŻYM POWIETRZU, ZAJĘCIA O CHARAKTERZE WYCHOWAWCZYM; PRACE PORZĄDKOWE POWRÓT DO DOMU

Zajęcia dodatkowe

sports_martial_arts
Taniec
Dzieci uczą się tańczyć do znanych sobie piosenek, a także wykonują tańce ludowe, tradycyjne i współczesne.
sports_kabaddi
Gimnastyka korekcyjna
Zajęcia pomagają korygować wady postawy.
sports_martial_arts
Klub Małego Piłkarza
Chłopcy rozwijają się w sferze ruchowej, a także poznają zasady gry w piłkę nożną.
language
Szachy
Gra w szachy przyspiesza rozwój intelektualny – szczególnie pozytywnie wpływa na doskonalenie umiejętności matematycznych oraz logicznego myślenia. Uczy również radzenia sobie z problemami.
smart_toy
Robotyka
Mali konstruktorzy budują roboty z kolorowych klocków Lego, a następnie ożywiają je przy pomocy oprogramowania.
directions_run
Rytmika
Dzieci w trakcie zajęć rozwijają poczucie rytmu, uczą się śpiewać, grać na instrumentach, improwizować przy muzyce.

Rekrutacja

Placówka obecnie prowadzi rekrutację

Nasza kadra

p. Mirosława Ceglarek - Avatar
p. Mirosława Ceglarek
Sprzątaczka
p. Dorotka Jura - Avatar
p. Dorotka Jura
Woźna oddziałowa
p. Ewa Żołnowska - Avatar
p. Ewa Żołnowska
Woźna oddziałowa
s. Borgia Kowal - Avatar
s. Borgia Kowal
Pomoc kuchenna
p. Aldona Głąb - Avatar
p. Aldona Głąb
Kucharka
s. Bernadetta Pedrycz - Avatar
s. Bernadetta Pedrycz
Kucharka
s. Krystiana Borowiec - Avatar
s. Krystiana Borowiec
Księgowa
s. Christella Bryl - Avatar
s. Christella Bryl
Katechetka
p. Beata Włoga - Avatar
p. Beata Włoga
Logopeda
p. Ilona Szczypińska - Avatar
p. Ilona Szczypińska
Pedagog
p. Ewelina Pawlińska - Avatar
p. Ewelina Pawlińska
Nauczyciel (6 – latki)
s. Joanna Kubik - Avatar
s. Joanna Kubik
Nauczyciel (6 – latki)
p. Jadwiga Suska - Avatar
p. Jadwiga Suska
Nauczyciel (5 – latki)
s. Jolanta Malinowska - Avatar
s. Jolanta Malinowska
Nauczyciel (5 – latki)
P. Dagmara Rutowicz - Avatar
P. Dagmara Rutowicz
Nauczyciel (4 – latki)
S. Barbara Jędrzejczyk - Avatar
S. Barbara Jędrzejczyk
Nauczyciel (4 – latki)
P. Agnieszka Foester Jura - Avatar
P. Agnieszka Foester Jura
Pomoc wychowawcy (3 – latki)
S. Augustyna Dymer - Avatar
S. Augustyna Dymer
Nauczyciel (3 – latki)
S. Alina Nowak - Avatar
S. Alina Nowak
Nauczyciel (3 – latki)
s. Gabriela Spyra - Avatar
s. Gabriela Spyra
Dyrektor

Opinie i ocena rodziców

Każda z dodanych opinii jest przez nas starannie weryfikowana. Zbieramy je, aby budować obiektywną społeczność, która pomoże Ci w podjęciu najlepszej decyzji związanej z wyborem żłobka lub przedszkola!

star
0.0
star
0.0

Czystość

star_borderstar_borderstar_borderstar_borderstar_border

Personel

star_borderstar_borderstar_borderstar_borderstar_border

Jedzenie

star_borderstar_borderstar_borderstar_borderstar_border

Twoje dziecko uczęszcza do tej placówki lub miałeś z nią kontakt?

Podziel się swoją opinią z innymi rodzicami! Dzięki temu pomożesz im w podjęciu ważnej decyzji, jaką jest wybór nowej placówki dla swojego dziecka.

Placówka ma wolne miejsca
place

Dąbrowskiego 19, 42-200 Częstochowa

mail_outline
phone

Wyświetl numer

image

Facebook

child_care

100

schedule
Godziny otwarcia
Pn.-Pt.: od 06:30 do 16:30
Sobota: Nieczynne
Niedziela: Nieczynne