Współdziałamy z rodziną, aby umożliwić dziecku pełny i harmonijny rozwój w myśl zasad personalizmu i pedagogiki chrześcijańskiej.
Towarzyszymy dziecku w drodze życia i wspomagamy go w tworzeniu jego własnej, niepowtarzalnej osobowości, w oparciu o kulturę i wartości chrześcijańskie
Przygotowujemy dziecko na spotkanie z Bogiem, Dawcą wszelkiego dobra, odkrywając razem z nim piękno człowieka i świata.
Przyjmując dziecko do przedszkola przyjmujemy całą Jego Rodzinę. Ukazujemy rodzinom, jako wzór wzajemnej miłości i zawierzenia Bogu, Najświętszą Rodzinę z Nazaretu.
Działania podejmowane w naszej placówce umożliwiają realizację potrzeb wszystkich członków wspólnoty przedszkolnej poprzez:
- WŁAŚCIWĄ ORGANIZACJĘ PROCESU WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEGO
Przedszkole posiada:
Opracowany Program autorski „Przedszkolak w świecie piękna”.
Program adaptacyjny
Program wychowawczy przedszkola.
Działania edukacyjne prowadzone są w czterech oddziałach przedszkolnych obejmujących grupę dzieci 3, 4, 5, 6 – letnich.
- WYPRACOWANY PROGRAM WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM
Współpraca z rodzicami ma na celu integrację systemu wychowania w rodzinie i w przedszkolu, pogłębia pozytywne relacje między rodziną a przedszkolem, ukazuje rodzinom wzór życia rodzinnego poprzez wskazywanie zasad oraz wartości życia zgodnego z Ewangelią.
Przedszkole prowadzi:
FORMACJĘ RELIGIJNĄ RODZIN: comiesięczne Msze Św. rekolekcje i skupienia dla rodziców, pielgrzymki, biblioteka książek religijnych, słuchanie Słowa Bożego: „Kilka słów o Słowie”, wspólne przeżywanie wydarzeń roku liturgicznego /Spotkania Opłatkowe, Jasełka, Spotkania przy Wielkanocnym stole/
WSPÓŁPRACĘ WYCHOWAWCZĄ Z RODZICAMI DZIECI: Warsztaty z Pozytywnej Dyscypliny, książki z Biblioteczki przedszkolnej, wykłady dotyczące zagadnień pedagogicznych i psychologicznych
INTEGRACJĘ RODZICÓW W PRZEDSZKOLU: Festyny Rodzinne, spotkania indywidualne i grupowe z rodzicami, spotkania integracyjne w grupach / bal karnawałowy dla rodziców i dzieci/.
WSPÓŁPRACĘ Z RODZICAMI NA RZECZ PRZEDSZKOLA: udział rodziców w uroczystościach przedszkolnych, w czynnościach porządkowych, pomoc przy organizacji uroczystości przedszkolnych.
Współpraca ze środowiskiem lokalnym sprzyja rozwijaniu cech kreatywnych u dzieci. Jest okazją do nauki gościnności i dobroci. Stwarza również sposobność do pełnego rozwoju społeczno – emocjonalnego.
Przedszkole prowadzi:
WSPÓŁPRACĘ ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM: spotkania integracyjne z innymi placówkami oświatowymi / Przedszkola i Szkoły Katolickie, Poradnia psychologiczno – pedagogiczna/, spotkania z dziećmi niepełnosprawnymi, seniorami, udział w konkursach i imprezach kulturalnych: teatr, filharmonia, muzeum, kino, wycieczki bliższe i dalsze.
WSPÓLPRACĘ Z INSTYTUCJAMI KOŚCIELNYMI.
WYKWALIFIKOWANĄ KADRĘ PRZEDSZKOLNĄ
Nauczyciele posiadają:
Wymagane kwalifikacje zawodowe.
Świadomość koncepcji pracy przedszkola.
Umiejętność dzielenia się ze sobą doświadczeniem zawodowym.
Poszukujący i otwarty styl pracy.
Potrzebę podnoszenia poziomu swoich kwalifikacji i kompetencji w różnych formach doskonalenia.
Styl pracy o charakterze twórczym i nowatorskim.
Umiejętność współpracy.
Przekonanie o konieczności aktywnego uczestniczenia w życiu przedszkola.
Umiejętność projektowania sytuacji edukacyjnych, które pozwalają im odkrywać i rozwijać możliwości każdego dziecka, oraz wspomagać jego indywidualny rozwój, kreatywność i samodzielność
BAZĘ PRZEDSZKOLA DOSTOSOWANĄ DO REALIZACJI ZADAŃ PROGRAMOWYCH
Przedszkole posiada:
Budynek z urządzeniami, sprzętem zapewniający poczucie bezpieczeństwa.
Pomieszczenia wyróżniające się funkcjonalnością, czystością i estetyką.
Powiększony i dostosowany do potrzeb dzieci ogród z placem zabaw wyposażonym w urządzenia terenowe., boisko
Wyposażenie sal; sprzęt, zabawki, pomoce dydaktyczne umożliwiające realizację zadań statutowych.
Dużą ilość zieleni w pomieszczeniach i wokół niego.
Salę audiowizualną.
Magazyn pomocy dydaktycznych.
Urządzenia audiowizualne: telewizory, magnetofony, rzutniki, prezentery, monitor multimedialny, interaktywna podłoga
DOSTOSOWANIE PROGRAMU I DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH DO INDYWIDUALNEGO ROZWOJU DZIECKA
Przedszkole:
Realizuje swoje zadania opiekuńcze, wychowawcze i dydaktyczne w oparciu o podstawę programową, oraz program uwzględniający potrzeby i możliwości rozwojowe wychowanków.
Prowadzi systematyczną obserwację rozwoju dziecka.
Diagnozuje dzieci za pomocą odpowiednich narzędzi diagnostycznych
Informuje na bieżąco o postępach dziecka.
Pomaga rodzinom w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej.
Uzgadnia wspólnie z rodzicami kierunki i zakres pracy wychowawczej z dzieckiem.
Udziela pomocy psychologiczno – pedagogicznej (zatrudniony jest pedagog, pedagog specjalny, psycholog i logopeda)
TWORZENIE DOBREGO KLIMATU I TROSKĘ O KULTURĘ
Pracownicy przedszkola:
Tworzą pozytywną atmosferę wpływającą korzystnie na kreowanie środowiska wychowawczo – dydaktycznego placówki.
Utrzymują przyjazne relacje z rodzinami dzieci.
Odznaczają się wysokim poziomem kultury osobistej.
Świadczą swoją postawą o wartościach chrześcijańskich.
Dzieci pozostawiane pod naszą opieką są podzielone pod względem wieku na cztery grupy:
- "Przyjaciół Kłapouchego" – do której uczęszczają najmłodsze z nich, przechodzą tutaj adaptację i poznają przedszkolną rzeczywistość, aby pewnego dnia móc z pełną mówić o Przedszkolu Sióstr Nazaretanek „swoje przedszkole”;
- "Przyjaciół Kubusia Puchatka" – nieco starsze dzieci większość swojego czasu poświęcają na beztroską zabawę, pełną okazji do poznawania świata, uczenia się samodzielności oraz zasad panujących w grupie; to okres intensywnego zadawania pytań i wybuchu dziecięcej dociekliwości;
- "Przyjaciół Królika" – ruchliwe i jeszcze bardziej dociekliwe dzieci, niż ich młodsi koledzy, którzy na każdym kroku chcą dowiedzieć się czegoś nowego;
- "Przyjaciół Tygryska" – w ten grupie zaczynają się już przygotowania do opuszczenia murów przedszkola, aby dzieci mogły w pełni wkroczyć na drogę do zdobywania wiedzy, jednak zdobywanie nowych umiejętności nadal wiąże się z mnóstwem dobrej zabawy.
W Przedszkolu Sióstr Nazaretanek przestrzeń jest urządzona tak, żeby odpowiadała potrzebom naszych podopiecznych. Wszystkie pomieszczenia wyróżniają się u nas funkcjonalnością, czystością oraz estetyką, a cały budynek jest wyposażony w sprzęt zapewniający poczucie bezpieczeństwa. W ogrodzie dzieci mogą spędzać czas bawiąc się na naszym własnym placu zabaw oraz pośród licznej zieleni.
Zajęcia dodatkowe w przedszkolu: rytmika, taniec, Gimnastyka korekcyjna, Klub Małego Piłkarza, szachy, robotyka
Absolwent naszego przedszkola
Ufa Bogu i wie, że jest Jego ukochanym dzieckiem oraz wartościowym człowiekiem.
Kocha swoją rodzinę i pragnie, aby była podobna do Najświętszej Rodziny z Nazaretu.
Pielęgnuje wartości moralne takie jak: dobro, prawda, uczciwość, pracowitość, obowiązkowość.
Ma poczucie przynależności narodowej i regionalnej, zna i szanuje swoją ojczyznę, poznaje jej historię, kulturę i tradycje.
Dostrzega piękno w otaczającym świecie, tworzy je poprzez swoje zachowania i działania artystyczne.
Troszczy się o zdrowie i sprawność fizyczną.
Jest otwarty na pogłębianie wiedzy o Bogu, świecie, ludziach i sobie samym.
Wchodzi w relacje i współdziała z innymi.
Jest gotowy do podjęcia nauki w szkole.
Każda z dodanych opinii jest przez nas starannie weryfikowana. Zbieramy je, aby budować obiektywną społeczność, która pomoże Ci w podjęciu najlepszej decyzji związanej z wyborem żłobka lub przedszkola!
Podziel się swoją opinią z innymi rodzicami! Dzięki temu pomożesz im w podjęciu ważnej decyzji, jaką jest wybór nowej placówki dla swojego dziecka.
100