Informacje na temat placówki
Przedszkole niepubliczne z grupą zerówkową Teddy rozpoczęło działalność 1 września 2010 roku. Nadzór nad naszą placówką sprawuje Kuratorium Oświaty. Przyjmujemy zapisy dzieci w wieku 3 i 4 lat. Zajęcia odbywają się w kameralnych, maksymalnie 12-osobowych grupach. Realizujemy zajęcia dydaktyczne zgodne z nową podstawą wychowania przedszkolnego. Nasz punkt przedszkolny prowadzi zajęcia dodatkowe, takie jak język angielski i niemiecki, logopedie, rytmikę z elementami tańca. Jesteśmy małym, kameralnym przedszkolem, położonym z dala od miejskiego zgiełku, w pobliżu Parku Tysiąclecia. Wyróżniają nas mało liczne grupy (max. 14 dzieci, a od roku szkolnego 2020/21 – max. 12 dzieci), co pozwala nauczycielom na indywidualne podejście do każdego z wychowanków. Do naszego przedszkola przyjmujemy dzieci od 2,5 roku życia. Dzieci uczą się i bawią w 3 grupach wiekowych. W przedszkolu funkcjonuje zerówka. Tworzymy sprzyjające warunki do wszechstronnego rozwoju naszych podopiecznych, do bycia samodzielnym, kreatywnym i otwartym na nowe doświadczenia. Dokładamy wszelkich starań, aby dzieci czuły się w naszym przedszkolu bezpiecznie i radośnie. Dużą wagę przykładamy do codziennych wyjść na świeże powietrze. Zapewniamy dzieciom zdrowe posiłki, bogate w warzywa i owoce. Stawiamy na aktywną współpracę z Rodzicami, poprzez organizowanie warsztatów, imprez okolicznościowych, zapraszanie Rodziców na zajęcia przedszkolne, np. w ramach realizacji projektów przedszkolnych. Na bieżąco organizujemy wycieczki na łono natury, wyjścia do teatru, warsztaty tematyczne, spotkania z przedstawicielami różnych profesji. Realizujemy program wychowania przedszkolnego „ Wokół przedszkola”. Program jest w pełni zgodny z aktualną podstawą programową. W organizacji pobytu dnia w przedszkolu, oprócz przestrzegania „ porządku” czasowego przebiegu dnia, za równie istotne uważamy wytworzenie dobrej atmosfery do zabawy, nauki, pracy i odpoczynku. Atmosfery bez pośpiechu, ale z właściwym tempem i rytmem, takiej, w której jest czas na spokojne rozmowy, dialog, dziecięce fantazjowanie, zatrzymanie się nad ważnymi dla dzieci sprawami, czas na wspólne rozstrzyganie zaistniałych problemów, na wsłuchiwanie się w dziecięce opowieści.