Informacje na temat placówki
Niepubliczne Przedszkole „Przemysław” rozpoczęło swoją działalność 1 września 2011 roku. Założycielem Przedszkola jest Przemysław Czarnecki, osobą Prowadzącą Przedszkole jest Grażyna Czarnecka. Jesteśmy zapisani w rejestrze niepublicznych placówek oświatowych Gminy Rogoźno pod numerem 3. Dysponujemy setką miejsc dla dzieci. Przedszkole oferuje szeroki wachlarz zajęć dodatkowych, które mają na celu rozwijanie umiejętności dzieci w różnych dziedzinach. Wśród nich znajdują się zajęcia logopedyczne, rytmika, nauka języków obcych, zajęcia plastyczne, gimnastyka korekcyjna, zumba oraz gry w szachy. Zajęcia logopedyczne mają na celu rozwijanie prawidłowej mowy i doskonalenie umiejętności komunikacyjnych i społecznych u dzieci. Skuteczna terapia logopedyczna pozwala na osiągnięcie sukcesu w zakresie korygowania zaburzeń mowy. Ułatwia dziecku funkcjonowanie w grupie rówieśniczej i środowisku rodzinnym. W celu usprawniania aparatu mowy, logopeda stosuje atrakcyjne formy pracy z dzieckiem, wykorzystując m.in. gry i zabawy. Zajęcia przybierają formę indywidualną lub grupową według potrzeb dziecka. Rytmika to zajęcia muzyczno-ruchowe, prowadzone przez osobę z wykształceniem muzyczno-pedagogicznym. Dzieci na rytmice uczą się piosenek związanych m.in. z aktualną porą roku, grają na instrumentach muzycznych, uczą się prostych układów tanecznych oraz poznają podstawowe elementy muzyki. Kontakt z językiem obcym od najmłodszych lat, pozwala na jego lepsze opanowanie i posługiwanie się nim. Wspomaga zdolność uczenia się, koncentrację oraz zapamiętywanie. Dzieci poznają na zajęciach podstawowe zwroty grzecznościowe oraz słowa z różnych grup tematycznych. Poprzez zabawę, piosenki i scenki rodzajowe dzieci w naturalny sposób zaczynają używać języka. Twórczość plastyczna jest dla dziecka źródłem radości, dobrej zabawy, poznawania i wyrażania siebie. Podczas zajęć plastycznych, dziecko uczy się zasad bezpiecznej pracy, skupienia na wykonywanej czynności, ćwiczy sprawność ręki potrzebną podczas nauki pisania. W programie warsztatów znajduje się malarstwo: akrylowe, akwarelowe, plakatowe; praca przestrzenna; z gliny, masy papierowej, masy ceramicznej i gipsu, jak również rysunek kredkami pastelowymi, akwarelowymi oraz węglem; techniki dekoracyjne: decoupage, frotaż oraz mozaika. Gimnastyka korekcyjna ma na celu likwidację wady lub zahamowanie jej dalszego rozwoju, a tym samym przywrócenie prawidłowej postawy ciała i utrzymanie sprawności fizycznej dziecka. Jest specyficzną formą ćwiczeń, w której ruch został w pewnej mierze podporządkowany celom terapeutycznym. Ćwiczenia wpływają na poprawienie funkcjonowania układu krążeniowego, oddechowego i narządów ruchu. Utrwalają nawyk przybierania prawidłowej postawy ciała. Ponadto zajęcia kompensują niedobór ruchu oraz podnoszą wydolność i sprawność fizyczną dziecka. Fizjoterapeuta dba o to, aby gimnastyka korekcyjna kojarzyła się przedszkolakom z miłą zabawą. Zumba dla dzieci ma przede wszystkim stanowić formę niewymuszonej przyjemności, która dodatkowo korzystnie wpływa na rozwój. Ćwicząc w grupach, uczestnicy ponadto poznają się z rówieśnikami, umacniając więzi społeczne, które także są niezwykle istotne na każdym etapie życia. Gry w szachy rozwijają umiejętności logicznego myślenia, planowania i strategii. Są doskonałym ćwiczeniem dla umysłu, które wspomaga rozwój intelektualny dzieci.