Wzmacnianie właściwych zachowań i eliminowanie zagroże
Temat zajęcia: Dzieci uczestniczą w zabawach wpływających na wzmacnianie właściwych zachowań i eliminowanie zagrożeń.
Cele:
- dziecko zna wierszyk powitalny
- zna zasady panujące w grupie
- odpowiada za zadane pytania
- uczestniczy w zabawach zachowując ostrożność
- wie co oznaczają kolory świateł na sygnalizatorze świetlnym
- słucha i rozumie polecenia nauczycielki
- rozpoznaje i nazywa niebezpieczne przedmioty
- stara się właściwie zachować, kontroluje swoje zachowanie
- stara się zdobyć punkt za swoją odpowiedź i postawę na zajęciu
- wykonuje pracę plastyczną na zadany temat
Formy pracy : praca z całą grupą, praca indywidualna przy stolikach
Metody pracy : czynna, słowna, oglądowa
Pomoce dydaktyczne:
ilustracje przedstawiające dobre i złe zachowania, kartoniki w 3 kolorach (czerwony, żółty, zielony), kartoniki buzia uśmiechnięta i smutna, worek z przedmiotami do rozpoznania przez dotyk, płyta Cd z muzyką, farby plakatowe
Przebieg:
1. Powitanie – wierszyk powitalny
W kole wszyscy już stoimy każdy czyjąś rękę trzyma i dzień dobry już mówimy tak zajęcie nasze się zaczyna
2. Wyjaśnienie celu spotkania, zapoznanie z zasadami panującymi na zajęciu, przypomnienie ważnych zasad panujących w mojej grupie
3. Zabawa dydaktyczna "Kuferek zachowań"- wybieranie wśród ilustracji tych przedstawiających dobre i złe zachowania
4. Zabawa dydaktyczna "Bezpieczna droga"- utrwalenie pojęcia "sygnalizator świetlny", przypomnienie co dane światło oznacza
5.Zabawa dydaktyczna "Prawda, czy fałsz"- kartonik buzia uśmiechnięta – prawda, kartonik buzia smutna – fałsz
6. Zabawa ruchowa "Magnes"- podkreślenie przynależności danego dziecka do grupy, uświadomienie że nasza postawa wpływa na zachowania innych
7.Zabawa dydaktyczna "Kot w worku" rozpoznawanie przedmiotów przez dotyk, odkładanie na bok tych niebezpiecznych
8. Omówienie punktacji – wybranie przez dzieci nagrody
9. Praca plastyczna przy stolikach – malowanie farbami rysunku dla wybranego kolegi lub koleżanki z grupy
perm_identityAnna Bill-Nowak