Materiał dydaktyczny1 lipca 2015
"Dzieci z różnych stron świata"
Tematy:90eb5572-05de-475e-a91d-a1f7e2e8545d, 2627dcfb-361e-472b-b209-1b7b09e1e608, 6637041e-e237-41aa-9d7c-d1c0db907811, b2c1b1ad-4066-4488-b300-e72379916f74
Grupy wiekowe:bd5fc921-22e1-46ec-86a8-811fcf65b801, aaba6a50-c461-4af5-b4d6-39948b21e959
INTELIGENCJA INTERPERSONALNA
1. Prowadząca : Anna Talewska
2. Data : 02. 12. 2014 r.
3. Grupa: 4 - latki
4. Temat : "Dzieci świata".
5. Cele ogólne :
-zapoznanie dzieci nazwami i wyglądem ich rówieśników z różnych stron świata
- wzbogacanie słownika czynnego dzieci.
6. Cele operacyjne :
- potrafi nazwać mieszkańców innych państw
- uważnie słucha wierszy i opowiadań;
-osłuchuje się z pojęciami: Ameryka Północna, Indianin, Afryka, Murzyn, Azja, Japonka, Grenlandia, Eskimos
- potrafi bawić się z całą grupą
-poprawnie wykonuje działania matematyczne w zakresie 5.
7. Metody : czynne, słowne, oglądowe
8. Formy : z całą grupą, indywidualna
9. Środki dydaktyczne : ilustracje przedstawiające mieszkańców Ameryki Północnej, Afryki, Japonii, Grenlandii, wierszyki związane z ilustracjami, płyta z piosenkami dla dzieci, opowieść ruchowa z elementami ortofonicznymi "Polowanie na bizony", kartki z narysowanymi rybkami, liczmany, kolorowe kartki.
10. Przebieg zajęcia :
I. Wprowadzenie do tematu zajęć swobodną rozmową na temat świata w którym żyjemy, czy chcielibyśmy aby wszyscy byli tacy sami, co nam daje nasz różnorodność.
II. Zaproszenie dzieci do wspólnej podróży dookoła świata. Dzieci ustawiają się w "pociąg". W rytm piosenki "Jedzie pociąg z daleka" maszerują po sali. Kiedy muzyka przestaje grać oznacza to, że dojechali do stacji. Na każdej z nich, poznają jej mieszkańca i wykonują odpowiednie zadania.
a) STACJA I
AMERYKA PÓŁNOCNA – INDIANIN (Ryczący Bawół)
Zadanie dla dzieci: Opowieść ruchowa z ćwiczeniami artykulacyjnymi.
b) STACJA II
GRENLANDIA – ESKIMOSEK ODARPI
Zadanie dla dzieci: dzieci dobierają tyle liczmanów ile śledzi zjadł Eskimos (śledzie narysowane na indywidualnych kartkach dla dzieci.
c) Stacja III
AFRYKA – MURZYNEK BAMBO
Zadanie dla dzieci: odtańczyć murzyński taniec do piosenki "Dżungla"
d) Stacja IV AZJA – JAPONIA (Kiem-an-fu)
III. Zadanie dla dzieci- złożyć kartkę, tworząc z niej wachlarz.
IV. Rozmowa podsumowująca, jakie kraje dzieci odwiedziły i kogo tam spotkały. Utrwalanie nazw.
1. Prowadząca : Anna Talewska
2. Data : 02. 12. 2014 r.
3. Grupa: 4 - latki
4. Temat : "Dzieci świata".
5. Cele ogólne :
-zapoznanie dzieci nazwami i wyglądem ich rówieśników z różnych stron świata
- wzbogacanie słownika czynnego dzieci.
6. Cele operacyjne :
- potrafi nazwać mieszkańców innych państw
- uważnie słucha wierszy i opowiadań;
-osłuchuje się z pojęciami: Ameryka Północna, Indianin, Afryka, Murzyn, Azja, Japonka, Grenlandia, Eskimos
- potrafi bawić się z całą grupą
-poprawnie wykonuje działania matematyczne w zakresie 5.
7. Metody : czynne, słowne, oglądowe
8. Formy : z całą grupą, indywidualna
9. Środki dydaktyczne : ilustracje przedstawiające mieszkańców Ameryki Północnej, Afryki, Japonii, Grenlandii, wierszyki związane z ilustracjami, płyta z piosenkami dla dzieci, opowieść ruchowa z elementami ortofonicznymi "Polowanie na bizony", kartki z narysowanymi rybkami, liczmany, kolorowe kartki.
10. Przebieg zajęcia :
I. Wprowadzenie do tematu zajęć swobodną rozmową na temat świata w którym żyjemy, czy chcielibyśmy aby wszyscy byli tacy sami, co nam daje nasz różnorodność.
II. Zaproszenie dzieci do wspólnej podróży dookoła świata. Dzieci ustawiają się w "pociąg". W rytm piosenki "Jedzie pociąg z daleka" maszerują po sali. Kiedy muzyka przestaje grać oznacza to, że dojechali do stacji. Na każdej z nich, poznają jej mieszkańca i wykonują odpowiednie zadania.
a) STACJA I
AMERYKA PÓŁNOCNA – INDIANIN (Ryczący Bawół)
Zadanie dla dzieci: Opowieść ruchowa z ćwiczeniami artykulacyjnymi.
b) STACJA II
GRENLANDIA – ESKIMOSEK ODARPI
Zadanie dla dzieci: dzieci dobierają tyle liczmanów ile śledzi zjadł Eskimos (śledzie narysowane na indywidualnych kartkach dla dzieci.
c) Stacja III
AFRYKA – MURZYNEK BAMBO
Zadanie dla dzieci: odtańczyć murzyński taniec do piosenki "Dżungla"
d) Stacja IV AZJA – JAPONIA (Kiem-an-fu)
III. Zadanie dla dzieci- złożyć kartkę, tworząc z niej wachlarz.
IV. Rozmowa podsumowująca, jakie kraje dzieci odwiedziły i kogo tam spotkały. Utrwalanie nazw.