Wiersz
...

Dzień dziecka scenariusz - przedszkole. Kolorowy i na wesoło

Dzień Dziecka to wyjątkowa okazja, aby maluchy poczuły się wyjątkowo i miały szansę na niezapomnianą zabawę w gronie rówieśników. Dla wychowawców przedszkoli to także doskonała okazja, by zorganizować dzień pełen radości, twórczości i aktywności dostosowanych do wieku dzieci. Przygotowanie odpowiedniego scenariusza na Dzień Dziecka w przedszkolu to klucz do sukcesu – dobrze zaplanowane zabawy i aktywności zapewnią maluchom mnóstwo frajdy, a jednocześnie będą wspierały ich rozwój emocjonalny i społeczny. W tym artykule przedstawimy propozycje na kreatywny i angażujący scenariusz Dnia Dziecka w przedszkolu, który sprawi, że ten dzień stanie się niezapomnianym przeżyciem dla najmłodszych.

Dzień dziecka scenariusz - przedszkole

Temat: „Wielka przygoda z uśmiechem”

Cel:

  • Zabawa i integracja dzieci.

  • Wzmacnianie poczucia radości i wspólnoty.

  • Rozwój kreatywności i wyobraźni dzieci.

  • Stworzenie niezapomnianych wspomnień z okazji Dnia Dziecka.

1. Powitanie i wprowadzenie do zabawy (15 minut)

Prowadzący: Nauczyciel lub wychowawca przedszkolny.

Opis:
Zaczynamy od ciepłego powitania wszystkich dzieci. Wychowawca wita przedszkolaków radosnym i serdecznym powitaniem, a następnie przedstawia temat dnia: „Dziś mamy wielką przygodę, pełną radości, śmiechu i zabawy!”.

Zajęcia wprowadzające:

  • Nauczyciel może opowiedzieć krótką, zabawną historię o dzieciach, które wędrowały przez zaczarowany las pełen zadań i niespodzianek, zachęcając maluchy do aktywnego uczestnictwa w przygodzie.

  • Na tablicy, sali lub w ogrodzie przedszkolnym wyznaczymy miejsce, które symbolizuje „Początek przygody”.

2. „Przygoda w Zaczarowanym Lesie” – gra terenowa (30 minut)

Prowadzący: Nauczyciel i pomoc nauczyciela, którzy będą nadzorować przebieg gry.

Opis:
Dzieci będą uczestniczyć w „przygodzie”, która składa się z kilku punktów, na których będą musiały wykonać różne zadania. Każde zadanie daje maluchom wskazówki do kolejnego punktu.

Przykładowe zadania:

  • Zadanie 1: Rysowanie zwierząt – dzieci dostają kartki i kredki. Mają za zadanie narysować swoje ulubione zwierzątko, które spotykają w „Zaczarowanym Lesie”.

  • Zadanie 2: Poszukiwanie skarbów – nauczyciel rozkłada w ogrodzie lub sali drobne „skarbki” (np. kolorowe koralik, figurki zwierząt). Dzieci muszą znaleźć wszystkie ukryte przedmioty.

  • Zadanie 3: Układanie puzzli – dzieci rozwiązują proste puzzle związane z tematyką Dnia Dziecka. Puzzle mogą przedstawiać wesołe postacie, zwierzęta lub przyjazne symbole.

  • Zadanie 4: Wykonywanie prostych ćwiczeń ruchowych – dzieci uczestniczą w zabawach typu: „skakanie przez linę”, „turlanie piłki”, „bieganie slalomem” – wszystko po to, by rozruszać maluchy przed kolejną częścią przygody.

Na każdym etapie gry dzieci zdobywają kolejne „skarbki”, które będą potrzebne do zakończenia przygody.

3. „Wielka Balonowa Zabawa” (15 minut)

Prowadzący: Nauczyciel, asystent przedszkola lub pomoc nauczyciela.

Opis:
Po zakończeniu gry terenowej dzieci zasiadają w kręgu. Prowadzący przynosi balony w różnych kolorach i kształtach. Zadaniem maluchów jest w grupach wybrać balon, który będzie symbolizował ich przygodę w Zaczarowanym Lesie.

Zadanie:

  • Dzieci dostają balony, które następnie mają za zadanie przyozdobić kolorowymi papierami, naklejkami i rysunkami.

  • Po udekorowaniu balonów dzieci puszczają je w powietrze, a zabawa polega na tym, by każdy balon przez chwilę „tańczył” w powietrzu. Każde dziecko próbuje utrzymać swój balon w powietrzu jak najdłużej, bawiąc się w ten sposób w grupie.

4. „Wielki Taniec i Śpiew” (20 minut)

Prowadzący: Nauczyciel

Opis:
Zabawa w rytm muzyki to świetny sposób na zakończenie pełnego emocji dnia. Nauczyciel włącza wesołą muzykę, a dzieci tańczą, śpiewają, wykonują różne figury taneczne. Zabawa ma na celu wyłonienie najbardziej kreatywnych „tancerzy” i po prostu świetną zabawę.

Propozycje zabaw tanecznych:

  • Tańce w kręgu – dzieci tańczą w kole, trzymając się za ręce.

  • Zabawa z chustą animacyjną – dzieci podskakują do rytmu, trzymając chustę i rozciągając ją w różnych kierunkach.

5. Zakończenie – wręczenie upominków i gratulacje (10 minut)

Prowadzący: Nauczyciel

Opis:
Na zakończenie Dnia Dziecka każdy maluch otrzymuje mały upominek w postaci pamiątkowego dyplomu, który może przypominać im o udziale w tej wyjątkowej przygodzie. Dyplom może zawierać imię dziecka oraz krótkie hasło: „Mój Dzień Dziecka w Zaczarowanym Lesie”.

Podziękowanie:

  • Nauczyciel dziękuje dzieciom za aktywność i radość, a także gratuluje wszystkim uczestnikom „wielkiej przygody”.

  • Dzieci otrzymują także słodki poczęstunek, np. zdrowe przekąski w postaci owoców lub ciasteczek.

6. Pożegnanie (5 minut)

Dzieci żegnają się z nauczycielami, obiecując, że ten Dzień Dziecka na długo pozostanie w ich pamięci.

Scenariusz Dnia Dziecka w przedszkolu to okazja, by maluchy spędziły czas w sposób aktywny, twórczy i pełen radości. Przygody, zabawy, tańce i wspólna praca w grupach sprawiają, że dzieci czują się wyjątkowo. Dzięki tak zaplanowanemu dniu, przedszkolaki nie tylko bawią się, ale także rozwijają swoje umiejętności społeczne, emocjonalne i fizyczne.

Dzień Dziecka na Wesoło – Kolorowy Scenariusz

Temat: „Kolorowy Świat Dzieci”

Cel:

  • Zabawa i radość z okazji Dnia Dziecka.

  • Kształtowanie kreatywności i wyobraźni.

  • Wzmacnianie więzi między dziećmi i nauczycielami poprzez wspólne aktywności.

  • Stymulowanie rozwoju emocjonalnego i społecznego dzieci poprzez wspólne zabawy.

1. Powitanie i wprowadzenie do zabawy (10 minut)

Prowadzący: Nauczyciel lub wychowawca przedszkolny.

Opis:
Rozpoczynamy dzień od serdecznego powitania wszystkich dzieci. Nauczyciel opowiada krótką historię o „Kolorowym Świecie Dzieci”, w którym każdy kolor symbolizuje inną emocję, zabawę i przygodę. Dzieci dowiadują się, że każda grupa z przedszkola to inny kolor i w tym dniu będą bawić się wspólnie, łącząc wszystkie kolory tęczy w jedno wielkie, wesołe święto.

2. „Kolorowa Tęcza” – gra ruchowa (20 minut)

Prowadzący: Nauczyciel i pomoc nauczyciela.

Opis:
Dzieci zostaną podzielone na grupy, z których każda będzie reprezentować inny kolor. Grupa „Czerwony” to grupa energicznych zabaw, „Zielony” to kreatywne rysowanie, „Niebieski” – ruch i taniec, a „Żółty” – śmiech i radość. Dzieci będą musiały wykonać zadania odpowiadające ich kolorowi, a po wykonaniu każdego zadania zebrać wszystkie kolory tęczy w jeden, wspólny obrazek.

Zadania dla grup:

  • Czerwony: Bieganie na czworakach do wyznaczonego miejsca.

  • Zielony: Rysowanie na dużych kartkach, tworzenie wspólnego obrazu.

  • Niebieski: Tańczenie do rytmicznej muzyki, skakanie w rytm.

  • Żółty: Rzucanie piłki do celu i wykonywanie śmiesznych min.

Każda z grup „przekazuje” swój kolor kolejnym grupom, a na koniec powstaje wspólna, kolorowa tęcza na dużym arkuszu papieru.

3. „Kolorowe Balony” – zabawa z balonami (15 minut)

Prowadzący: Nauczyciel i pomoc nauczyciela.

Opis:
Do zabawy wykorzystywane są balony w różnych kolorach. Każdy balon symbolizuje inny temat – radość, przyjaźń, wytrwałość, odwaga. Dzieci otrzymują balony w różnych kolorach, a ich zadaniem jest wykonać różne ćwiczenia ruchowe z balonem, zgodnie z kolorami, które trzymają.

Zadania:

  • Czerwony balon: Skoki w miejscu.

  • Zielony balon: Bieg w kółko.

  • Niebieski balon: Przekładanie balonu między nogami.

  • Żółty balon: Turlanie balonu do celu.

Zabawa rozwesela dzieci, a dodatkowo ćwiczy ich motorykę i koordynację.

4. „Kolorowe Prace Plastyczne” (20 minut)

Prowadzący: Nauczyciel, asystent przedszkola.

Opis:
Dzieci przystępują do pracy plastycznej, której celem będzie stworzenie „Kolorowego Świata Dzieci”. Każde dziecko dostaje dużą kartkę papieru, farby, kredki, bibułę i różne materiały do ozdabiania. Zadaniem dzieci jest namalowanie lub wyklejenie na swojej kartce kolorowego obrazu, który będzie odzwierciedleniem ich wyobrażeń na temat radości, przyjaźni i marzeń.

Na końcu maluchy prezentują swoje prace, a nauczyciel może opowiedzieć o każdym kolorze i znaczeniu, które przypisują im dzieci.

5. „Kolorowy Taniec” (15 minut)

Prowadzący: Nauczyciel

Opis:
Zabawa taneczna z wykorzystaniem chust animacyjnych w różnych kolorach. Nauczyciel włącza wesołą muzykę, a dzieci tańczą w grupach, trzymając chusty. Podczas tańca nauczyciel zmienia kolory, a dzieci muszą szybko przeskakiwać do innej grupy, trzymając chustę w odpowiednim kolorze.

Zasady:
Kiedy nauczyciel mówi „Zielona chusta!”, dzieci muszą znaleźć zieloną chustę i tańczyć razem w tej grupie. Zabawa ma na celu integrację dzieci, a także rozwijanie poczucia rytmu.

6. Zakończenie – Kolorowy Poczęstunek i Nagrody (10 minut)

Prowadzący: Nauczyciel

Opis:
Po zakończeniu zabaw dzieci zostają zaproszone na kolorowy poczęstunek. Na stole pojawiają się kolorowe owoce, ciasteczka, kolorowe napoje (np. sok w różnych kolorach). Nauczyciel dziękuje dzieciom za udział w kolorowej przygodzie, gratuluje kreatywności i radości, którą wniosły do tego dnia.

Upominki:

  • Na koniec każdy maluch otrzymuje mały kolorowy dyplom z napisem „Mistrz Kolorowego Dnia Dziecka”.

  • Dzieci mogą także zabrać do domu małe, kolorowe baloniki jako pamiątkę.

Dzień Dziecka w przedszkolu to idealna okazja do stworzenia wyjątkowych wspomnień i radosnych chwil. Scenariusz „Kolorowego Świata Dzieci” łączy zabawy ruchowe, plastyczne i muzyczne, dając dzieciom pełną radości przestrzeń do wyrażania siebie, twórczości i integracji. Dzięki temu maluchy będą miały nie tylko świetną zabawę, ale i poczucie, że ten dzień naprawdę jest wyjątkowy.

event_note
15.05.2025
perm_identity
Jakub Borowiec