Cel wydarzenia:
Podziękowanie babciom i dziadkom za ich obecność i wsparcie poprzez program artystyczny dostosowany do możliwości dzieci 6-letnich. Wprowadzenie elementów humoru i zaangażowania dziadków w interaktywne aktywności.
Czas trwania:
Około 50 minut
Nauczycielka wita babcie i dziadków w imieniu dzieci i całego przedszkola.
Dzieci (6-latki) wspólnie recytują wiersz powitalny:
„Dziś w naszym przedszkolu wielkie wydarzenie,
dla babci i dziadka święto i wspomnienie.
Dziś my, 6-latki, chcemy podziękować,
za miłość i troskę Was uhonorować!”
A. Piosenki tematyczne (10 minut)
Pierwsza piosenka: „Babcia i dziadek to skarb nad skarby” – dzieci śpiewają dynamiczną piosenkę z układem ruchowym (np. kołysanie rękami, klaszczą w rytm).
Druga piosenka: „Sto lat, sto lat” – śpiewana na koniec części artystycznej, wspólnie z gośćmi.
B. Humorystyczna inscenizacja: „Babcia, dziadek i wnuczki na zakupach” (15 minut)
Obsada:
Narrator (dziecko) prowadzi całą historię.
Role: babcia, dziadek, wnuczka, wnuczek, sprzedawca w sklepie.
Treść przedstawienia:
Narrator opowiada o tym, jak babcia i dziadek zabrali wnuczki na zakupy.
Dzieci odgrywają scenki, np.:
Wybieranie ogromnej ilości słodyczy (wnuczek i wnuczka).
Babcia próbuje przekonać, że lepiej kupić zdrowe owoce.
Dziadek wtrąca się, kupując dodatkowo zabawki.
Scenka kończy się wspólnym śmiechem, gdy okazuje się, że babcia zgubiła listę zakupów, a dziadek nie pamięta, co mieli kupić.
„Ach, babciu, dziadku, zakupy to wyzwanie,
z Wami jest zawsze takie zamieszanie!”
A. Zabawy ruchowe:
„Taniec z balonem” – dzieci i dziadkowie tańczą w parach, trzymając balon między głowami lub brzuchami, starając się go nie upuścić.
„Zgadnij, kto to?” – dzieci zasłaniają oczy jednemu dziadkowi lub babci, a inne osoby muszą odpowiedzieć na ich pytania głosami dzieci lub wnuków, by zgadnąć, kto mówi.
B. Quiz dla dziadków:
Dzieci zadają pytania o przedszkole, np.:
Jak nazywa się ulubiona zabawa Twojego wnuka?
Co Twój wnuk najbardziej lubi jeść na podwieczorek?
Dziadkowie odpowiadają, a dzieci wesoło komentują odpowiedzi.
Dzieci wręczają przygotowane własnoręcznie prezenty:
Medal z napisem „Najlepsza Babcia” lub „Najlepszy Dziadek.”
Kartki z odbiciem dłoni dziecka i dedykacją.
Dzieci (6-latki) recytują:
„Babciu, dziadku, prosimy teraz,
przyjmijcie ten prezent, niech radość w Was wzbiera.
To nasze serduszka w tym małym podarku,
dla Was, kochani, jest dziś ten dar!”
Na zakończenie nauczycielka dziękuje wszystkim za udział, a dziadkowie są zapraszani na kawę, herbatę i ciasto.
W tle można włączyć nagrania piosenek śpiewanych przez dzieci.
Taki scenariusz na Dzień Babci i Dziadka w przedszkolu uwzględnia wyjątkowe możliwości i energię 6-latków. Dzięki połączeniu elementów artystycznych i zabaw dzieci mają okazję zaprezentować swoje umiejętności, a dziadkowie spędzić niezapomniane chwile pełne śmiechu i wzruszeń.