Wiersz
...

Scenariusz na Dzień Babci i Dziadka w przedszkolu – 6-latki

Cel wydarzenia:
Podziękowanie babciom i dziadkom za ich obecność i wsparcie poprzez program artystyczny dostosowany do możliwości dzieci 6-letnich. Wprowadzenie elementów humoru i zaangażowania dziadków w interaktywne aktywności.

Czas trwania:
Około 50 minut


Scenariusz na Dzień Babci i Dziadka w przedszkolu – 6-latki - przebieg wydarzenia

1. Powitanie gości (5 minut)

  • Nauczycielka wita babcie i dziadków w imieniu dzieci i całego przedszkola.

  • Dzieci (6-latki) wspólnie recytują wiersz powitalny:

„Dziś w naszym przedszkolu wielkie wydarzenie,
dla babci i dziadka święto i wspomnienie.
Dziś my, 6-latki, chcemy podziękować,
za miłość i troskę Was uhonorować!”


Scenariusz na Dzień Babci i Dziadka w przedszkolu – 6-latki - część artystyczna

A. Piosenki tematyczne (10 minut)

  • Pierwsza piosenka: „Babcia i dziadek to skarb nad skarby” – dzieci śpiewają dynamiczną piosenkę z układem ruchowym (np. kołysanie rękami, klaszczą w rytm).

  • Druga piosenka: „Sto lat, sto lat” – śpiewana na koniec części artystycznej, wspólnie z gośćmi.


B. Humorystyczna inscenizacja: „Babcia, dziadek i wnuczki na zakupach” (15 minut)

  • Obsada:

    • Narrator (dziecko) prowadzi całą historię.

    • Role: babcia, dziadek, wnuczka, wnuczek, sprzedawca w sklepie.

Treść przedstawienia:

  1. Narrator opowiada o tym, jak babcia i dziadek zabrali wnuczki na zakupy.

  2. Dzieci odgrywają scenki, np.:

    • Wybieranie ogromnej ilości słodyczy (wnuczek i wnuczka).

    • Babcia próbuje przekonać, że lepiej kupić zdrowe owoce.

    • Dziadek wtrąca się, kupując dodatkowo zabawki.

  3. Scenka kończy się wspólnym śmiechem, gdy okazuje się, że babcia zgubiła listę zakupów, a dziadek nie pamięta, co mieli kupić.

„Ach, babciu, dziadku, zakupy to wyzwanie,
z Wami jest zawsze takie zamieszanie!”


Scenariusz na Dzień Babci i Dziadka w przedszkolu – 6-latki - wspólne aktywności z dziadkami (15 minut)

A. Zabawy ruchowe:

  • „Taniec z balonem” – dzieci i dziadkowie tańczą w parach, trzymając balon między głowami lub brzuchami, starając się go nie upuścić.

  • „Zgadnij, kto to?” – dzieci zasłaniają oczy jednemu dziadkowi lub babci, a inne osoby muszą odpowiedzieć na ich pytania głosami dzieci lub wnuków, by zgadnąć, kto mówi.

B. Quiz dla dziadków:
Dzieci zadają pytania o przedszkole, np.:

  • Jak nazywa się ulubiona zabawa Twojego wnuka?

  • Co Twój wnuk najbardziej lubi jeść na podwieczorek?
    Dziadkowie odpowiadają, a dzieci wesoło komentują odpowiedzi.


4. Wręczanie prezentów (10 minut)

  • Dzieci wręczają przygotowane własnoręcznie prezenty:

    • Medal z napisem „Najlepsza Babcia” lub „Najlepszy Dziadek.”

    • Kartki z odbiciem dłoni dziecka i dedykacją.

Dzieci (6-latki) recytują:
„Babciu, dziadku, prosimy teraz,
przyjmijcie ten prezent, niech radość w Was wzbiera.
To nasze serduszka w tym małym podarku,
dla Was, kochani, jest dziś ten dar!”


5. Podsumowanie i słodki poczęstunek

  • Na zakończenie nauczycielka dziękuje wszystkim za udział, a dziadkowie są zapraszani na kawę, herbatę i ciasto.

  • W tle można włączyć nagrania piosenek śpiewanych przez dzieci.


Taki scenariusz na Dzień Babci i Dziadka w przedszkolu uwzględnia wyjątkowe możliwości i energię 6-latków. Dzięki połączeniu elementów artystycznych i zabaw dzieci mają okazję zaprezentować swoje umiejętności, a dziadkowie spędzić niezapomniane chwile pełne śmiechu i wzruszeń.

event_note
16.12.2024
perm_identity
Jakub Borowiec